آمریکا و کانادا مقامات دولت نیکاراگوئه را تحریم کردند

به گزارش تور روسیه ارزان، دولت های آمریکا و کانادا، چند تن از مقامات نیکاراگوئه را به اتهام سرکوب مخالفان در تظاهرات ماه آوریل در این کشور، تحریم کردند.

آمریکا و کانادا مقامات دولت نیکاراگوئه را تحریم کردند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت آمریکا، چهار نفر از مقامات نیکاراگوئه را که شامل گوستاوو پوراس، رئیس مجمع ملی، اورلاندو خوزه کاستیلو، مدیر مؤسسه مخابرات، سونیا کاسترو، وزیر بهداشت و اوسکار مویکا، وزیر حمل و نقل است، تحریم کرد. در نتیجه، تمام دارایی های این افراد در آمریکا، توقیف خواهد شد.

پیش تر شش مقام دولت نیکاراگوئه از جمله روزاریو موریلو، همسر و معاون رئیس جمهور، لارنو مورتگا، پسر رئیس جمهور و نیز فرانسیسکو دیاز، رئیس پلیس ملی این کشور، توسط آمریکا تحریم شده بودند.

این تحریم ها با سرکوب تظاهرات سال گذشته در این کشور مرتبط است. به گزارش کمیسیون حقوق بشر اینتر آمریکن، دست کم 325 کشته و بیش از 2000 مجروح در طی این سرکوب ها، برجای ماندند.

سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات اقتصادی در پیغامی اظهار داشته است: این پیغام صریح دولت آمریکا به دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه و گروهش است؛ ما در کنار مردم نیکاراگوئه برای تحقق درخواست شان مبنی بر انجام اصلاحات و بازگشت به دموکراسی ایستاده ایم.

دولت کانادا نیز به همین دلیل، دلیل اعمال این تحریم ها را نقض قوانین حقوق بشر از جمله آزادی بیان و آزادی برگزاری تجمع، امنیت و رفاه شهروندان توسط دولت این کشور عنوان نموده است.

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه ای بیان کرد که نقض حقوق بشر در نیکاراگوئه نمی تواند بدون مجازات رها گردد؛ دولت این کشور مسئول این اقدامات است و لازم است که به وسیله گفتگوی واقعی با گروه های مخالف، به بحران این کشور سرانجام دهد.

این تحریم ها یک روز پس از آن اعمال شد که دولت آمریکا خواهان آزادی تمام زندانیان مخالف دولت و بازگرداندن حقوق اساسی آن ها شد.

دولت نیکاراگوئه اعلام نموده است که تمام افراد مقرر شده با مخالفان را آزاد نموده است اما گروه های اپوزیسیون می گویند پس از توافق اولیه برای آزادسازی زندانیان، دست کم 84 نفر دستگیر شده اند و در بازداشت به سر می برند.

از ماه فوریه، حدود 600 زندانی به حبس خانگی منتقل شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 686

به "آمریکا و کانادا مقامات دولت نیکاراگوئه را تحریم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و کانادا مقامات دولت نیکاراگوئه را تحریم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید