ائتلاف سائرون: آمریکا موجب عقب ماندگی عراق شده است

به گزارش تور روسیه ارزان، یک نماینده عضو ائتلاف سائرون عراق گفت که آمریکا از سال 2003 به این سو مانع از پیشرفت عراق شده است.

ائتلاف سائرون: آمریکا موجب عقب ماندگی عراق شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مضر خزعل نماینده ائتلاف سائرون عراق به رهبری مقتدی صدر گفت که تمامی گروههای سیاسی عراقی عزم اخراج نیروهای آمریکایی را دارند.

او در گفت و گو با وبگاه المعلومه گفت که عراق از زمانی که شاهد حضور نیروهای آمریکایی در خاک خود است، هیچ پیشرفت و توسعه ای را ندیده است و آمریکایی ها کسانی بودند که تروریست ها را وارد کردند و به بهانه مبارزه با آن ها بار دیگر به عراق بازگشتند.

خزعل تأکید کرد: آمریکا تصویری از خود نشان می دهد که خلاف حقیقت این کشور است. آمریکا چنین نشان می دهد که برای یاری به ملت ها کوشش می نماید در حالیکه حقیقت کاملا خلاف این امر است.

این نماینده عراقی، گفت که عراق کشوری است که بودجه بسیار کلانی دارد و از سال 2003 تا کنون می توانست پیشرفت چشمگیری داشته باشد اما حضور آمریکایی ها مانع از توسعه شده است.

عضو ائتلاف سائرون تأکید کرد که تمامی گروههای سیاسی و مردمی عراق در پی خاتمه دادن به حضور آمریکا هستند تا کشور را از نو ساخته و فساد را از بین ببرند.

پیش از وی کاظم الصیادی از نمایندگان مجلس عراق نیز تهدید دونالد ترامپ مبنی بر تحریم عراق را نوعی دزدی توصیف نموده و گفته بود که ترامپ به هیچ وجه حق مصادره اموال عراق را در بانک های آمریکایی که شامل اسناد اقتصادی به ارزش 35 میلیارد دلار است، ندارد و تهدید به تحریم یک جانبه پس از آن صورت می گیرد که عراق قتل و اشغالگری در فضای داخلی خود را رد کرد.

امروز بنا به دعوت گروههای سیاسی عراقی قرار است تا مردم عراق در اعتراض به اقدامات آمریکا و نقض حاکمیت عراق به خیابان ها آمده و خواهان خروج نیروهای آمریکایی شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1080

به "ائتلاف سائرون: آمریکا موجب عقب ماندگی عراق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سائرون: آمریکا موجب عقب ماندگی عراق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید