اتحادیه اروپا طرح پاسپورت های واکسن را اجرایی می نماید

به گزارش تور روسیه ارزان، پاسپورت های واکسن، که برخلاف نامشان بیشتر شبیه یک گواهینامه رانندگی خواهند بود، قرار است در بدو ورود شهروندان به رستوران ها، بارها، فرودگاه ها و جشنواره ها کنترل شوند.

اتحادیه اروپا طرح پاسپورت های واکسن را اجرایی می نماید

اتحادیه اروپا میخواهد تا انتها ماه ژوئن (خرداد) طرح پاسپورت های واکسن را در سراسر کشورهای عضو این اتحادیه عملیاتی کند.

به گزارش یورونیوز، دیدیه ریندرز، کمیسر قضایی اروپا، روز سه شنبه 25 فروردین (14 آوریل) به نمایندگان مجلس اروپا گفت این طرح از ابتدای ماه ژوئن به صورت آزمایشی راه اندازی می گردد و تا 21 همان ماه به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

پاسپورت های واکسن، که برخلاف نامشان بیشتر شبیه یک گواهینامه رانندگی خواهند بود، قرار است در بدو ورود شهفرایندان به رستوران ها، بارها، فرودگاه ها و جشنواره ها کنترل شوند.

این یک اقدام فوری است

دیدیه ریندرز به نمایندگان مجلس اروپا گفت: این یک اقدام فوری است چرا که ما می خواهیم قبل از فرا رسیدن تابستان آماده باشیم. ما قصد داریم کاری کنیم که مقررات تا آخر ماه ژوئن تنظیم و اجرایی شوند.

پیشتر مخالفت هایی با این اقدام اتحادیه اروپا ابراز شده بود و شماری از منتقدان این روش صدور پاسپورت واکسن و کنترل افراد را تبعیض آمیز خوانده بودند.

مخالفان می گویند چنین فرایندی مغایر با حقوق بشر است چرا که بین شهفرایندانی که واکسن کرونا زده اند و بقیه شهفرایندان تبعیض قائل می گردد و نهایتا به نوعی اختلاف طبقاتی و اجتماعی گسترده دامن می زند.

کمیسیر قضایی اروپا در این باره گفت: این کمیسیون بسیار سخت در کوشش واکسینه کردن هرچه گسترده تر جمعیت اروپا است تا احتمال بروز تبعیض در مورد افرادی که هنوز واکسینه نشده اند کمتر گردد.

تینکه استریک، نماینده هلند در مجلس اروپا، به یورونیوز گفت که پاسپورت واکسن کشورهای اتحادیه باید برای جلوگیری از هرگونه تبعیض، باید در کل اتحادیه اروپا مجاز باشند.

آقای استریک اضافه کرد: هنگامی که کشورهای عضو آغاز به استفاده از این گواهینامه ها در کشورهای خود می نمایند نباید تبعیضی میان اتباع اتحادیه اروپا و شهفرایندان خود قائل شوند.

این گواهی سبز دیجیتال تنها یک پاسپورت واکسیناسیون ساده نخواهد بود

مقامات اروپایی گفته اند این گواهی سبز دیجیتال تنها یک پاسپورت واکسیناسیون ساده نخواهد بود و اطلاعاتی نظیر تاریخچه تست کرونای فرد و همچنین ابتلای او در گذشته را در بر خواهد داشت.

پیشتر کمیسیون اروپا از نهادهای زیرگروه اتحادیه خواسته بود مجوزهای دیجیتال عبور، موسوم به گواهی سبز (Green Certificates) را تا انتها ماه مه عملیاتی کند اما در حال حاضر این گزینه از دستور کار کنار گذاشته شده است.

بعضی از کشورهای عضو اتحادیه نظیر یونان و اسپانیا که بیشتر به گردشگری وابسته هستند و می خواهند فرایند ورود گردشگران تسریع گردد، برای آغاز زودتر این طرح کوشش می کردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1900

به "اتحادیه اروپا طرح پاسپورت های واکسن را اجرایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا طرح پاسپورت های واکسن را اجرایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید