احتمال دستیابی کانادا، آمریکا و مکزیک به توافق بر سر پیمان نفتا

به گزارش تور روسیه ارزان، کارشناسان می گویند احتمال دستیابی کانادا، آمریکا و مکزیک به توافق جدید بر سر پیمان نفتا طی 10 روز آینده وجود دارد.

احتمال دستیابی کانادا، آمریکا و مکزیک به توافق بر سر پیمان نفتا

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، مذاکره نمایندگان آمریکایی، کانادایی و مکزیکی به نقاط مشترکی در مورد افزودن مفاد جدید به پیمان نفتا رسیده اند. بر این اساس احتمال اینکه این مذاکره نمایندگان ظرف 10 روز آینده در این خصوص توافق نهایی نمایند، بسیار زیاد است.

در همین رابطه کارشناسان مالی به شینهوا گفتند مذاکرات فنی کنونی که در واشنگتن جریان دارد، فرایند مثبتی داشته است.

بر این اساس انتظار می رود طرف های مذاکره طی روزهای آینده متن نهایی پیمان جدید نفتا را برای تایید به وزیران اقتصاد سه کشور ارائه دهند.

این در حالی است که تیم های مذاکره نماینده سه کشور از نهم آوریل در حال مذاکره بر سر مسائل مورد اختلاف هستند.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از جمله مخالفان جدی پیمان کنونی نفتا بوده و بارها تهدید نموده است که در صورت عدم تغییر، از آن خارج خواهد شد.

وی که طی مبارزات انتخاباتی آمریکا پیوسته کوشش کرد خود را هوادار ملی گرایی مالی نشان دهد، به صاحبان شرکتهای تولیدی و کارخانجات آمریکایی وعده داده است شرایطی فراهم کند که بتوانند مشاغل خود را در داخل آمریکا حفظ نمایند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1263

به "احتمال دستیابی کانادا، آمریکا و مکزیک به توافق بر سر پیمان نفتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال دستیابی کانادا، آمریکا و مکزیک به توافق بر سر پیمان نفتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید