اختصاص اعتبار 9 میلیاردی به توسعه گردشگری در املش

به گزارش تور روسیه ارزان، فرماندار املش با اشاره به کسب رتبه سوم استان در کارگروه کارا، گفت: اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان در حوزه گردشگری و بوم گردی با هدف رونق اشتغالزایی به شهرستان املش اختصاص یافته است.

اختصاص اعتبار 9 میلیاردی به توسعه گردشگری در املش

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، یونس محمودی در اولین جلسه ستاد گردشگری 2020 شهرستان املش که در فرمانداری برگزار گردید، با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان املش، اظهار کرد: شهرستان املش در 75 کیلومتری استان واقع شده و دارای دو بخش، 146 روستا و جمعیتی بالغ بر 44 هزار نفر است.

فرماندار شهرستان املش با بیان اینکه این شهرستان دارای دو قطب مهم و تاثیرگذار، قطب گردشگری، کشاورزی است، اضافه نمود: شهرستان املش در حوزه اقلیمی دارای نقاط جلگه ای و ییلاقی است که بخش اعظم جمعیت در روستاها زندگی می نمایند که شغل اکثرشان کشاورزی و دامپروری است.

وی با بیان اینکه چای یکی از محصولات استراتژیکی این شهرستان است که در رقابت با محصولات ملی می درخشد، گفت: شهرستان املش 37 کارخانه فعال چای سازی دارد که 25 تا 35 درصد چای شهرستان املش استحصال و به بازار مالی عرضه می گردد.

محمودی، فراوری گیاهان دارویی در ییلاقات املش را از دیگر مشخصه های این شهرستان بر شمرد و گفت: سال جاری پیروز به فراوری زعفران شدیم که رونق این امر اهتمام و عزم ملی مسئولین ذیربط استانی و شهرستانی را می طلبد.

فرماندار املش با بیان اینکه شهرستان املش دارای ابنیه های تاریخی 3500 ساله مانند خانه های صوفی و سیاوشی است، توضیح داد: با سیاست های متوازن و پایدار با وزارت میراث فرهنگی می توانیم شهرستان املش را به صندلی اصلی خود برسانیم.

وی ادامه داد: همه این مولفه ها مسلتزم این است در سالی که بنام رونق فراوری نامگذاری شده است بتوانیم در نیل به اهداف از پیش مشخص شده، با حضور سرمایه گذاران خارجی در حوزه ساخت هتل ها و گردشگری را رونق ببخشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان املش با بیان اینکه شهرستان املش توانست در حوزه فراوری فندق 10درصد و چای و برنج رشد تصاعدی داشته باشد، توضیح داد: در شهرستان املش 3500 هکتار اراضی زیر کشت برنج می رود که در صندلی چهارم واقع شده است.

فرماندار شهرستان املش با اشاره به اینکه برای کاهش ناهنجاری های اجتماعی و یاری به اشتغال جوانان توانستیم در کارگروه کارا رتبه سوم استانی را کسب کنیم، گفت: در این راستا نیز اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان در حوزه گردشگری و بوم گردی به شهرستان املش اختصاص یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 824

به "اختصاص اعتبار 9 میلیاردی به توسعه گردشگری در املش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبار 9 میلیاردی به توسعه گردشگری در املش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید