امکانات بخش ای سی یو اردستان در حد بیمارستان های استان است

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران/اصفهان دستیار ویژه استاندار اصفهان با اشاره به امکانات بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: امکانات بخش ای سی یو اردستان در حد بیمارستان های استان است و از این بابت کمبودی وجود ندارد.

امکانات بخش ای سی یو اردستان در حد بیمارستان های استان است

عباسعلی جوادی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: مسئله ای که در خصوص مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اردستان وجود دارد نرخ سالمندی مردم منطقه است که این امر بر میزان مرگ و میر این ویروس موثر است.

وی با بیان اینکه دیر مراجعه کردن مبتلایان به کرونا در اردستان از دلایل دیگر مرگ و میر بالا در شهرستان است، اضافه نمود: باعث تعجب است که مردم شهرستان اردستان از بیمارستان می ترسند و دیر به مراکز درمانی مراجعه می نمایند. این مشکل به هیچ وجه در شهرهای دیگر استان وجود ندارد و برعکس است.

دستیار ویژه استاندار اصفهان با بیان اینکه این شرایط باید ریشه یابی گردد، گفت: ویروس کرونا ابتدا در حد یک سرماخوردگی است، اما آنی پیشرفت می نماید و منجر به فوت می گردد. اگر بسیاری از افراد سریع مراجعه نمایند، می توان جلوی اتفاقات ناگوار را گرفت.

جوادی با اشاره به امکانات بیمارستان شهید بهشتی اردستان، خاطر نشان کرد: امکانات بخش ای سی یو اردستان در حد بیمارستان های استان است و از این بابت کمبودی وجود ندارد. تنها کمبود بیمارستان شهید بهشتی اردستان، نداشتن دستگاه سی تی اسکن است که امیدواریم با پیگیری های نماینده مردم اردستان در مجلس، فرماندار و دانشگاه علوم پزشکی این موضوع سریعتر حل گردد.

وی با اشاره به ضرورت وجود دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان اردستان، گفت: وجود این دستگاه می تواند در تشخیص زودتر بیماران مبتلا به ویروس کرونا یاری زیادی کند، همچنین مردم اگر به کادر درمانی اعتماد نمایند، آمار مرگ و میر کاهش پیدا می نماید.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیمارستان اردستان پزشکان توانمندی دارد و از نظر پزشکی این بیمارستان مسئله ای ندارد، اضافه نمود: به همه پزشکان توصیه می کنیم اگر کوچک ترین علائم ویروس کرونا را در فردی تشخیص دادند، سریعا او را بستری نمایند. به مسئولان شهرستان اردستان نیز توصیه می کنیم مناطق و روستاهایی که هنوز درگیر ویروس نشدند را قرنطینه نمایند.

وی با بیان اینکه این نوع ویروس کرونا جدید است و در کشورهای مختلف عملکردهای متفاوتی با آن داشتند، اظهار کرد: با تحقیقات اجرا شده حدود 40 تا 70 درصد کل جمعیت به این بیماری گرفتار می شوند که 80 درصد از این جمعیت ایمن می شوند و مسئله ای برایشان پیش نمی آید، 10 درصد دیگر باید بستری شوند که 2 درصد منجر به فوت می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1219

به "امکانات بخش ای سی یو اردستان در حد بیمارستان های استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات بخش ای سی یو اردستان در حد بیمارستان های استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید