ای تی آر مجوز پرواز در سرمای کانادا را دریافت کرد

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران، شرکت هواپیماسازی ای تی آر در وبسایت رسمی خود خاطرنشان کرد: توانسته ایرلاین های کانادایی را متقاعد کند که مدل های جدید هواپیماهای این شرکت در سرمای کانادا نیز عملیاتی خواهند بود.

ای تی آر مجوز پرواز در سرمای کانادا را دریافت کرد

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

ای تی آر ادامه داد: با توجه به اینکه هواپیمای ای تی آر 72 ـ 500 (که همانند هواپیماهای ای تی آری که در ایران پرواز می نمایند و از نوع 72 ـ 600 هستند)، از جمله هواپیماهای لوکال و محلی هستند و عمدتا در فرودگاه های داخلی کانادا به پرواز درمی آیند، موتور این مدل از هواپیما در سرمای بسیار شدید کانادا با هیچ مسئله ای روبرو نخواهند شد.

بنا به اعلام سایت رسمی شرکت ای تی آر، سازمان هواپیمایی کانادا نیز گواهی نامه تأیید امکان پرواز هواپیماهای باری و مسافری ای تی آر مدل 72 ـ 500 با موتور توربوپراپ را برای ایرلاین های کانادایی صادر نموده است.

آلساندرو آمیندولا معاون بخش موتورسازی شرکت ای تی آر اضافه نمود: صدور این گواهی نامه راه را برای فروش تعداد بیشتری هواپیما و سایر مدل های خانواده ای ای آر فراهم می نماید. شرکت ما یک بار دیگر ثابت کرد توانست در رقابت با سایر مدعیان، بازارهای بین المللی را به سود برنده گردد. ای تی آر تنها هواپیمایی است که می تواند در هوای بسیار سرد، باندهای بسیار کوتاه و یخ زده منطقه آلاسکا و فرودگاه های واقع در مناطق کوهستانی کانادا به راحتی نشست و برخاست داشته باشد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تنها یک مدل هواپیمای ای تی آر از مدل 42 ـ 500 در کانادا مورد استفاده قرار می گیرد که در سال های گذشته از سوی یکی از ایرلاین های این کشور در منطقه شمال کانادا پرواز دارد. با این حال بعد از سال ها توانستیم مدل جدیدتر این هواپیما که قابلیت های زیادتری نسبت به مدل های قدیمی دارد را برای پرواز در آسمان سرد کانادا مجوز بگیریم.

به گفته این مقام مسئول در ای تی آر، مدل 72 ـ 500 دارای 68 تا 78 جایگاه بوده، حداکثر وزن آن هنگام برخاست، 23 هزار کیلوگرم و حداکثر زمان پرواز با یک بار سوخت گیری، 824 مایل (هزار و 326 کیلومتر) است.

لازم به ذکر است ای تی آر از زمان تأسیس (1981) تا کنون توانسته به 200 ایرلاین از 100 کشور، هزار و 500 فروند انواع هواپیمای زیر 100 نفره بفروشد.

لازم به ذکر است پیش از این در مرداد ماه سال جاری یک فروند از هواپیماهای ای تی آر مدل 72 ـ 600 متعلق به ایران ایر که در جریان خرید هواپیماهای نو در فضای پسابرجام خریداری شده بود، در مدت کوتاهی پس از برخاست از باند فرودگاه گرگان دچار مشکل شده بود که بعضی کارشناسان علت آن را ناتوانی ای تی آر در پرواز در هوای گرم و مرطوب اعلام نموده بودند که این موضوع از سوی هما رد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 748

به "ای تی آر مجوز پرواز در سرمای کانادا را دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ای تی آر مجوز پرواز در سرمای کانادا را دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید