تاکید نماینده مجلس کویت بر میانجی گری کشورش برای حل بحران میان قطر و عربستان

به گزارش تور روسیه ارزان، نماینده مجلس کویت با وجود ناکامی ها در دوره گذشته برای حل بحران خلیج فارس مجددا بر میانجی گری این کشور برای حل بحران این منطقه تاکید نمود.

تاکید نماینده مجلس کویت بر میانجی گری کشورش برای حل بحران میان قطر و عربستان

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الخلیج آنلاین خالد العتیبی نماینده مجلس کویت موسوم به مجلس نمایندگان بیان کرد که به زودی بحران خلیج فارس با کوشش های شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت خاتمه خواهد یافت.

وی به این رسانه گفت کویت با سیاست های معروف خود برای متحد کردن کشورهای حوزه خلیج(فارس) کوشش نموده و بحران این منطقه به زودی به خاتمه خواهد رسید.

خالد الجارالله معاون وزیر خارجه کویت اواخر فوریه گذشته چند روز پس از آنکه قطر بیان کرد کوشش ها برای حل بحران منطقه خلیج فارس پیروزیت آمیز نبودند و دوحه آماده ازسرگیری گفتگوهاست، تاکید نمود که میانجیگری کشورش برای حل بحران منطقه خلیج فارس ادامه دارد و با وجود ناکامی اتفاق افتاده کویت امید خود را از دست نداده است.

بحران میان کشورهای حوزه خلیج فارس از 5 ژوئن 2017 زمانی که عربستان٬ امارات٬ بحرین و مصر روابط خود را با قطر قطع نموده و به بهانه حمایت این کشور از تروریسم یک محاصره بی سابقه علیه آن اعمال کردند٬ شروع شده که بدترین بحران از زمان تشکیل شورای همکاری خلیج فارس از سال 1981 به شمار می رود.

اما نماینده مجلس کویت درباره بحران ویروس کرونا در این کشور گفت که وزارت کشور کویت در این زمینه وظایف خود را با پیروزیت به انجام رسانده است.

خالد العتیبی ادامه داد که دولت کویت پیروز به بازگرداندن شهروندان خود از خارج نشده٬ زیرا تعلل هایی در زمینه پرونده آنها وجود دارد؛ بنابراین من خواهان تشکیل یک جلسه ویژه جهت مشخص جدول زمانی دولت برای بازگرداندن شهروندان کویتی از خارج شدم.

وی درباره نقش مجلس در خلال بحران کرونا توضیح داد که اقدامات مجلسی همچنان ادامه دارد و اوضاع سیاسی کشور را پیگیری می نماید؛ اما جلسات به صورت آنلاین برگزار می گردد.

العتیبی همچنین در مورد تسهیلات ارائه شده به شهروندان در خلال بحران کرونا گفت که دولت بر بهره مندی مردم از تسهیلات مالی تاکید داشته و به درخواست شهروندان مبنی بر اعطای وام و تعویق موعد پرداخت اقساط پاسخ مثبت داد؛ البته بعضی از شرکت ها هزاران کارگر و کارمند را بدون حقوق و مزایا در این شرایط رها نموده اند که این امر می تواند تبدیل به یک بمب ساعتی در کویت گردد.

طبق آخرین آمار شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کویت به 1154 نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1174

به "تاکید نماینده مجلس کویت بر میانجی گری کشورش برای حل بحران میان قطر و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید نماینده مجلس کویت بر میانجی گری کشورش برای حل بحران میان قطر و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید