تقدیر سازمان ملل از اقدامات انصارالله یمن در راستای تنش زدایی

به گزارش تور روسیه ارزان، نماینده سازمان ملل در یمن، به اعضای شورای امنیت گفت که اقدام انصارالله و کمیته های مردمی در توقف حملات به عربستان سعودی، گام مهمی برای کاهش بحران است.

تقدیر سازمان ملل از اقدامات انصارالله یمن در راستای تنش زدایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین گریفیتس کننده سازمان ملل در امور یمن امروز (پنجشنبه) در شورای امنیت سازمان ملل به تشریح آخرین وضعیت یمن پرداخت.

به نوشته العربیه، گریفیتس گفت که علی رغم تمام سختی هایی که مردم یمن متحمل آن هستند؛ هنوز بارقه امیدی برای پایان جنگ وجود دارد؛ هرچند بسیار ضعیف است.

او گفت که امروز منتظر اعلام توافق جده (میان دولت منصورهادی و شورای انتقالی جنوب) بوده اما چنین اتفاقی رخ نداد. گریفیتس تأکید کرد که دولت منصور هادی باید کنترل عدن را به دست بگیرد.

مارتین گریفیتس در ادامه به ابتکار یمنی ها در توقف حملات خود به ائتلاف سعودی اشاره کرد و گفت که سازمان ملل از این طرح استقبال می کند و آن را گامی برای کاهش بحران در یمن می داند.

او همچنین از آزادی 290 اسیر وابسته به ائتلاف سعودی از زندان های صنعاء استقبال کرد.

کلی کرفت کننده آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: توقف حملات حوثی ها به عربستان سعودی گام مهمی به سوی آتش بس است.

مهدی المشّاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن 29 شهریور گذشته شش روز از حمله تلافی جویانه ارتش و کمیته های مردمی یمن به تأسیسات آرامکو، از ابتکار عمل صنعاء برای توقف حملات خود علیه ریاض خبر داد و گفت که اکنون توپ در زمین ائتلاف سعودی است و آنها باید از این ابتکار عمل استفاده کنند.

محمد بن سلمان ولی عهد سعودی نیز در هشتم مهر گذشته در گفت و گو با شبکه سی بی اس آمریکا از پیشنهاد شورای عالی سیاسی یمن برای توقف حملات به اهداف سعودی در حرف، استقبال کرد و آن را گامی مثبت برای گفت وگوی سیاسی جدی تر دانست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 844

به "تقدیر سازمان ملل از اقدامات انصارالله یمن در راستای تنش زدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر سازمان ملل از اقدامات انصارالله یمن در راستای تنش زدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید