تکمیل طرح های نیمه تمام دامغان نیازمند 420میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مجد بعدازظهر دوشنبه در نشست شورای اداری دامغان به میزبانی سالن جلسات فرمانداری این شهرستان بابیان اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام دامغان به 420 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد، ابراز داشت: با بهره برداری از این طرح ها شاهد اشتغال بخش عمده ای از جویندگان کار خواهیم بود.

تکمیل طرح های نیمه تمام دامغان نیازمند 420میلیارد ریال اعتبار است

وی بابیان اینکه دامغان با داشتن تاریخ هفت هزارساله می تواند به عنوان قطب مهم گردشگری کشور محسوب گردد، اضافه نمود: با توجه به اینکه عمده مشکل دامغان بیکاری محسوب می گردد لذا با بهره گیری از ظرفیت حوزه میراث فرهنگی می توان با راه اندازی این اشتغال سبز بخش عمده ای از چالش بیکاری را رفع کرد.

فعالیت 80 معدن در دامغان

فرماندار دامغان بابیان اینکه تکمیل فاز دوم مجموعه فولاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی این شهر می تواند در بهبود وضعیت اشتغال مؤثر باشد، ابراز داشت: این شهر با داشتن 17 هزار جمعیت دانشجویی نیازمند اشتغال است که رفع کردن موانع تولید و فراهم کردن فرصت های جدید شغلی می تواند این تعداد دانشجو را به ماندگاری در دامغان امیدوار کرد.

مجد بابیان اینکه سال گذشته برای توسعه روستاها قیر رایگان به ارزش 62 میلیارد ریال در اختیار دهیاران نهاده شد، توضیح داد: علیرغم مسائل اقتصادی موجود توانستیم به توفیقات خوبی نیز دست پیدا کنیم که فعالیت 80 معدن از مجموع 120 معدن دارای مجوز، آب رسانی به 21 روستا و گازرسانی به 16 روستا را اشاره داشت.

وی پسته را عمده ترین محصول درآمدزای شهر دامغان دانست و اضافه نمود: با توجه به اینکه این محصول می تواند در ارزآوری برای منطقه و کشور سهم بسزایی داشته باشد لذا ایجاد صنایع بسته بندی و کارخانه های تولید برای این محصول لازم است که این اقدامات می تواند افزایش سرمایه سه برابری کشاورز را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران در این نشست معاون سیاسی اجتماعی استاندار سمنان نیز حضور داشت و پیرامون ایجاد صنایع تبدیلی کاهش بیکاری و حوادث منطقه ای و کشوری بحث و تبادل نظر شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 196

به "تکمیل طرح های نیمه تمام دامغان نیازمند 420میلیارد ریال اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل طرح های نیمه تمام دامغان نیازمند 420میلیارد ریال اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید