جزئیات زمینه همکاری علمی با 2 کشور آسیایی، انجام مذاکره همکاری میان 8 شرکت ایرانی و اندونزیایی

به گزارش تور روسیه ارزان، مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به راه اندازی دفاتر همکاری این ستاد در کشورهای هند و اندونزی، گفت: همکاری با کشور هند در فاز مطالعاتی است و در حوزه همکاری با کشور اندونزی، در حال حاضر 8 شرکت ایرانی با طرف های این کشور در حال مذاکره برای رسیدن به مدل همکاری هستند.

جزئیات زمینه همکاری علمی با 2 کشور آسیایی، انجام مذاکره همکاری میان 8 شرکت ایرانی و اندونزیایی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

دکتر رضا اسدی فرد در گفت وگو با خبرنگاران، چندین عامل را در انتخاب کشورها به عنوان مقاصد صادراتی مهم دانست و اضافه کرد: یکی از این عوامل تعداد جمعیت کشورها است، ضمن آنکه کشور بستر خوبی برای صادرات به آن کشورها فراهم نموده باشد.

وی یکی از کشورهای مقصد صادراتی ایران را عراق دانست و خاطر نشان کرد: این کشور هر چند که جمعیت کمی دارد، ولی در حال حاضر حجم صادرات ایران به این کشور 10 میلیارد دلار می گردد و بهتر است که بخشی از این میزان صادرات، به صادر کردن محصولات های تک اعم از دارو و یا محصولات مبتنی بر نانو فناوری اختصاص یابد.

اسدی فرد صادرات محصولات های تک را حوزه ای پایدار دانست و ادامه داد: از آنجایی که عراق درصدد توسعه صنعت خود است، از واردات محصولات نهایی خودداری می نماید و ما برای صادرات در نهایت مجبور هستیم که محصول را در کشور عراق فراوری کنیم، ولی در خصوص محصولات با فناوری های پیشرفته این کشور احتیاج به زمان دارد تا به این سطح برسد.

مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو، هند و اندونزی را از دیگر بازارهای هدف ستاد نانو دانست و خاطر نشان کرد: نوع بازار کشورهای هند و اندونزی به گونه ای است که می توانیم محصولات دانش پایه خود را در آنجا به فروش برسانیم.

وی با اشاره به مزایای بازار کشور اندونزی، خاطر نشان کرد: این کشور دارای 270 میلیون نفر جمعیت است، ضمن آنکه بازار رو به رشدی در حوزه صنایع خودرویی و دریایی دارد؛ از این رو برای ما فرصت خوبی برای صادرات محصولات های تک خواهد بود.

اسدی فرد، همچنین اقتصاد هند را جزو چند اقتصاد مطرح جهان توصیف کرد و یادآور شد: هند رشد 7 تا 8 درصدی در اقتصاد را تجربه نموده است و این عدد قابل توجهی است، ضمن آنکه فرصت های همکاری زیادی میان ایران و این کشور وجود دارد.

وی با اشاره به دفتر همکاری های تجاری برای تبادلات در حوزه محصولات مبتنی بر نانو فناوری در کشورهای اندونزی و هند، اظهار کرد: دفتر هند به تازگی فعالیت های خود را آغاز نموده است، ولی با کشور اندونزی چندین برنامه مشترک در حوزه های صنایع دریایی، تجهیزات پزشکی و داروهای پیشرفته اجرایی نموده ایم.

مدیر کارگروه بازار و صنعت ستاد توسعه فناوری نانو از انجام مذاکره میان 8 شرکت ایرانی با طرف های اندونزیایی اطلاع داد و یادآور شد: این مذاکرات برای تبیین مدل کاری مشترک در حوزه فروش محصول و یا فراوری مشترک در آن کشور است.

اسدی فرد همکاری با کشور هند را در فاز مطالعه بازار ذکر کرد و گفت: به تازگی دفتر همکاری ایران و هند راه اندازی شده است و باید ببینیم این کشور در چه حوزه هایی احتیاج دارد.

به گفته وی، این کشور در حوزه نانو خیلی فعال نیست؛ ولی در حوزه هایی مانند شیمی و دارویی فعال است و این حوزه ها می تواند زمینه فعالیت های مشترک با ایران باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 738

به "جزئیات زمینه همکاری علمی با 2 کشور آسیایی، انجام مذاکره همکاری میان 8 شرکت ایرانی و اندونزیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات زمینه همکاری علمی با 2 کشور آسیایی، انجام مذاکره همکاری میان 8 شرکت ایرانی و اندونزیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید