خبرنگاران بزرگترین تصفیه خانه آب کشور با حضور رئیس جمهوری وارد مدار می گردد

به گزارش تور روسیه ارزان، تهران- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه پیش از این تصفیه خانه هفتم تهران افتتاح شده است، گفت: فاز نخست تصفیه خانه ششم و سه سامانه رینگ آبرسانی به شهر تهران هم فردا، هشتم آبانماه با حضور رئیس جمهوری به وسیله ویدئوکنفرانس به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران بزرگترین تصفیه خانه آب کشور با حضور رئیس جمهوری وارد مدار می گردد

محمدرضا بختیاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه تصفیه خانه ششم تهران عظیمترین تصفیه خانه آب کشور به شمار می رود، اضافه نمود: آب این تصفیه خانه از سد تنظیمی امیرکبیر تامین، و با بهره برداری از فاز نخست آن ظرفیت تصفیه آب آشامیدنی شهر تهران به میزان 7.5 مترمکعب بر ثانیه افزایش می یابد.

حدود 19 هزار و 900 میلیارد ریال برای فاز نخست تصفیه خانه ششم و سه سامانه رینگ آبرسانی به شهر تهران هزینه شده است

وی با تاکید بر اینکه تونل انتقال آب از سد امیرکبیر تا این تصفیه خانه 29.5 کیلومتر طول دارد، اعلام کرد: هزینه احداث تصفیه خانه ششم تهران چهار هزار و 850 میلیارد ریال و ارزش روز آن 15 هزار میلیارد ریال برآورده شده و سه سامانه اصلی طرح رینگ آبرسانی شهر تهران شامل سامانه های آبرسانی غرب، شمال شرقی و جنوب غربی نیز با بیش از چهار هزار و 950 میلیارد ریال هزینه ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: با بهره برداری از این سه سامانه اهالی غرب تهران به وسیله آب تصفیه شده سد امیرکبیر در تصفیه خانه ششم تهران و اهالی شرق پایتخت به وسیله آب تصفیه شده سد لار در تصفیه خانه های چهارم و پنجم، از آب آشامیدنی باکیفیت بهره مند می شوند.

وی با اشاره به تامین آب در محدوده شهر جدید پرند نیز گفت: برای برطرف مشکل آبرسانی و ارتقای کیفیت آب شرب در محدوده جنوب و جنوب غربی شهر و استان تهران هم طرح تامین و انتقال آب از سامانه آبرسانی شهر تهران به طول 12 کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است.

بختیاری این را هم گفت که این طرح ها در قالب هفته بیست و ششم #هرهفته الف-ب-ایران افتتاح می گردد و توضیح داد: با افتتاح سامانه آبرسانی شهر تهران، آب از مخزن 73 در یافت آباد و به وسیله مخزن رضی آباد به جنوب و جنوب غربی شهر و استان تهران منتقل می گردد.

وی همچنین با اشاره به سامانه آبرسانی شرق و شمال شرقی تهران نیز اعلام کرد: هدف از اجرای سامانه آبرسانی به شرق تهران انتقال سه هزار لیتر بر ثانیه آب تصفیه شده از محل تصفیه خانه پنجم تهران به نواحی شمال شرق و شرق تهران و انتقال چهار هزار لیتر بر ثانیه آب خام از محل سد لار به تصفیه خانه سوم و چهارم در شرایط اضطراری است.

به گزارش خبرنگاران طرح رینگ آبرسانی شهر تهران با هدف ارتباط و اتصال تصفیه خانه های هفتگانه آب تهران، کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی و تعدیل فرونشست زمین در تهران، توزیع عادلانه منابع آب سطحی، از مدار خارج شدن ایستگاه های پمپاژ آب و کاهش مصرف انرژی در شبکه توزیع آب در حال اجراست.

پویش #هرهفته الف-ب-ایران نیز یکی دو سالی است که آبادانی هرچه بیشتر کشور در حوزه صنعت آب و برق را دنبال می نماید و افتتاح طرح های کوچک و عظیم این طرح در شرایط تحریمی و کرونا بیانگر این واقعیت می باشد که دولت با وجود همه فشارهای خارجی، نسبت به معیشت، سلامت و آبادانی کشور توجه ویژه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1589

به "خبرنگاران بزرگترین تصفیه خانه آب کشور با حضور رئیس جمهوری وارد مدار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بزرگترین تصفیه خانه آب کشور با حضور رئیس جمهوری وارد مدار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید