خواهر فعال زن عربستانی: از 2 ماه قبل ارتباطمان با لجین قطع شده است

به گزارش تور روسیه ارزان، خواهر لجین هذلول، فعال زن محبوس عربستانی با اشاره به اینکه بیش از دو ماه از قطع ارتباطات با این فعال حقوقی می گذرد و خبری از او منتشر نشده، به شدت نسبت به سلامت خواهرش ابراز نگرانی کرد.

خواهر فعال زن عربستانی: از 2 ماه قبل ارتباطمان با لجین قطع شده است

لینا هذلول، خواهر لجین که در بروکسل، پایتخت بلژیک سکونت دارد، به روزنامه ایندیپندنت گفت: خانواده ما از 61 روز قبل هیچ خبری از لجین نداریم.

لجین الهذلول، فعال حقوقی عربستانی

لجین 31 ساله که مه 2018 نامزد دریافت جایزه نوبل نیز شده بود، به همراه 10 فعال حقوقی دیگر در عربستان بازداشت شده است. طبق گزارش سازمان های حقوقی، لجین در بازداشت مورد شکنجه و تعرض جنسی قرار گرفته است.

لینا در ادامه اظهار کرد: ما به شدت نگران هستیم زیرا مدت دو ماه است که هیچ گونه تماس و یا ملاقاتی با او نداشته ایم و این موضوع مشکوک است، تنها مساله ای که در حال حاضر آنها را به این کار سوق می دهد، پنهان کردن این واقعیت است که او شکنجه شده است.

او اضافه کرد: در گذشته زمانی که لجین شکنجه شده بود، به ما اجازه ملاقات با او داده نمی شد، به همین دلیل فکر می کنیم احتمالا او دوباره شکنجه شده است.

خواهر لجین هذلول در ادامه گفت: دائما به لجین فکر می کنم، این مساله بر کل زندگی من تاثیر گذاشته و مدام کابوس می بینم، خبرهایی دال بر این وجود دارند که او مرده و یا اینکه با شرایط جسمانی بدی آزاد شده است، خبرهایی از آزادی زندانی های دیگر و فوت آنها در کنار خانواده هایشان تنها دو هفته پس از آزادی شنیده ام.

او ادامه داد: مسؤولان عربستانی محاکمه خواهرم و نیز ملاقات ها با او را به دلیل کرونا متوقف کردند اما بعد متوجه شدم که عربستان همه چیز را پس از همه گیری مجددا باز کرد.

عربستان از مارس 2019 به لجین اجازه ملاقات با خواهر و برادرهایش را که ساکن خارج هستند، نمی دهد و او تنها می تواند با والدین خود که ساکن ریاض هستند، ملاقات داشته باشد.

لینا در ادامه تاکید نمود: پدر و مادرم کوشش کردند با زندان الحائر که لجین فوریه گذشته به آنجا منتقل شد، تماس بگیرند اما با وجود رایزنی و تماس با نهادهای رسمی مختلف، سکوت کاملی در این زمینه برقرار است.

وی ادامه داد: دستیابی به اطلاعاتی دقیق از این زندان سخت است، تنها نوبتی که لجین از شکنجه صحبت کرد، در جریان ملاقات پدر و مادرم با او بود، مبارزه ما برای آزاد کردن او کار بسیار سختی است.

لینا الهذلول در ادامه از دولت انگلیس خواهان آزادی خواهرش از زندان گردد و یا دستکم مسؤولان عربستان را برای دادن خبرهایی از محل بازداشت لجین و شرایط سلامتش تحت فشار بگذارد.

لجین الهذلول در انتظار محاکمه به اتهام جاسوسی برای طرف های خارجی علیه عربستان و به کارگیری کارمندان دولتی برای جمع آوری اطلاعاتی محرمانه است.

مسؤولان ریاض نیز شکنجه لجین در زندان را تکذیب می نمایند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1474

به "خواهر فعال زن عربستانی: از 2 ماه قبل ارتباطمان با لجین قطع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهر فعال زن عربستانی: از 2 ماه قبل ارتباطمان با لجین قطع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید