دادگاه آلمان علیه فیسبوک رای داد ، مارک زاکربرگ به سوء استفاده از اطلاعات کاربران متهم شد

به گزارش تور روسیه ارزان، دادگاهی در آلمان به طور رسمی فیسبوک را متهم به سوء استفاده از اطلاعات کاربران کرد. بر اساس حکم این دادگاه مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، از تسلط بازار خود در جمع آوری، ادغام کردن و استفاده از داده های کاربران سوء استفاده می نماید.

دادگاه آلمان علیه فیسبوک رای داد ، مارک زاکربرگ به سوء استفاده از اطلاعات کاربران متهم شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یک مقام مطلع در این خصوص گفت: فیسبوک حق ندارد داده های کاربران را از برنامه های جداگانه مانند واتس اپ و اینستاگرام بدون رضایت داوطلبانه کاربران ترکیب کند.

نگاهی به حکم این دادگاه و تنش های پیشین زاکربرگ با قوانین ضد تراست آلمان نشان می دهد از این پس شاهد محدودیت های گسترده ای از سوی مقامات آلمانی در مورد پردازش داده های کاربران توسط فیسبوک خواهیم بود، چرا که دادگاه به طور معین، اعلام نموده که فیسبوک دیگر نمی تواند داده های کاربران را از برنامه های جداگانه مانند واتس اپ و اینستاگرام، بدون رضایت داوطلبانه کاربراستفاده یا ترکیب کند. این تصمیم گیری نقطه اوج تحقیقات سه ساله توسط سازمان نظارتی آلمان در مورد فعالیت شرکت های شبکه های اجتماعی است.

بر اساس این قوانین جدید فیسبوک از این پس چاره ای ندارد به جز این که برای جمع آوری هر نوع داده ای یک اجازه نامه رسمی داشته باشد.از هم اکنون تا یک ماه دیگر فیسبوک مهلت دارد به این رای دادگاه اعتراض کند.

به نظر می رسد مسئله ای که امروز فیسبوک درگیر آن است، حاصل بی توجهی این شرکت به GDPR، است که به مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی کاربران مرتبط است، درواقع این موضوع مرتبط با مجموعه ای از قوانین حفظ حریم خصوصی است که در ماه مه گذشته در سراسر اتحادیه اروپا اجرا شد. شرکت هایی که شرایط GDPR را برآورده نمی نمایند، جریمه های سنگین تا 4 درصد درآمد سالانه جهانی را پرداخت می نمایند.

مقامات آلمان می گویند که شرایط سرویس های فیسبوک و نحوه جمع آوری و استفاده از داده ها، به طور آشکاری مشمول نقض قوانین حفاظت از اطلاعات اروپا هستند.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 447

به "دادگاه آلمان علیه فیسبوک رای داد ، مارک زاکربرگ به سوء استفاده از اطلاعات کاربران متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه آلمان علیه فیسبوک رای داد ، مارک زاکربرگ به سوء استفاده از اطلاعات کاربران متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید