درخواست مکرون برای مشارکت بیشتر آمریکا در مبارزه با بنیادگرایی

به گزارش تور روسیه ارزان، شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی، جو بایدن را به مشارکت بیشتر ارتش آمریکا در مبارزه با بنیادگرایی اسلامی فراخواند.

درخواست مکرون برای مشارکت بیشتر آمریکا در مبارزه با بنیادگرایی

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیروز سه شنبه ابراز امیدواری کرد که جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا تعهد نظامی بیشتری برای مبارزه با بنیادگرایان اسلامی در چندین صحنه درگیری و به ویژه در خاورمیانه نشان دهد.

مکرون در سخنرانی سال نو خود برای ارتش فرانسه در شهر برست (Brest) در غرب این کشور گفت: من اطمینان دارم که در هفته های آینده دولت جدید (بایدن) باید تصمیمات اساسی اتخاذ کند و تعهد و آگاهی بیشتری را در مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق نشان دهد.

رئیس جمهوری فرانسه تاکید نمود که فرانسه کوشش های خود را برای مبارزه با داعش در منطقه ادامه خواهد داد. در حال حاضر حدود 900 سرباز فرانسوی در ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده شرکت می نمایند. وی اضافه کرد: ناو هواپیمابر شارل دوگل هم در ماه های آینده دوباره به این عملیات ملحق می گردد. وی همچنین خواهان مشارکت بیشتر واشنگتن در همکاری های دفاعی چند جانبه شد.

بایدن که مراسم تحلیف وی قرار است امروز چهارشنبه برگزار گردد، متعهد شده است روابط آمریکا با متحدان این کشور و ناتو را ترمیم کند.

در دولت دونالد ترامپ تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان به حدود دو هزار و 500 نفر کاهش یافته و از نیروهای آمریکایی در عراق هم طی ماه های اخیر کاسته شده و مقرر گشته به سطحی برابر با نیروهای حاضر در افغانستان برسند.

مکرون همچنین در سخنرانی خود از طرحش برای خروج نیروهای نظامی در صحرای عظیم آفریقا اطلاع داد و آن را تعدیلی دانست که نتیجه موفقیت های سال گذشته نیروهای فرانسوی و مشارکت بیشتر سایر کشورهای اروپایی است.

استقرار حدود پنج هزار و یکصد سرباز در پنج کشور غربی آفریقا نشانگر عظیمترین عملیات نظامی فرانسه در خارج از کشور است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1758

به "درخواست مکرون برای مشارکت بیشتر آمریکا در مبارزه با بنیادگرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مکرون برای مشارکت بیشتر آمریکا در مبارزه با بنیادگرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید