دستیار گوترش، وزیر خارجه اسپانیا می گردد

به گزارش تور روسیه ارزان، نخست وزیر اسپانیا، قرار است دستیار دبیرکل سازمان ملل را به عنوان وزیر خارجه این کشور منصوب کند.

دستیار گوترش، وزیر خارجه اسپانیا می گردد

با تور اسپانیا ژانویه از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید. به بارسلون و مادرید سری بزنیم و از جزایر قناری و ایبیزا دیدن کنیم.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت اسپانیا امروز (آدینه) بیان کرد، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا قرار است آرانچا گونزالس 50 ساله که دستیار آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل است را به عنوان وزیر خارجه دولت اسپانیا منصوب کند.

گونزالس 50 ساله پست های مدیریتی در کمیسیون اروپایی و سازمان تجارت جهانی داشته است.

این انتصاب پس از آن صورت می گیرد که رهبران جناح چپی دولت ائتلافی اسپانیا متعهد شدند تا با جدایی طلبان کاتالونیا تبادل نظر نمایند، مالیات بر افرادی که دارای بالاترین درآمدها هستند را افزایش دهند و برنامه های اجتماعی را تقویت نمایند.

مجلس اسپانیا خاتمه توانست یک دولت به رهبری نخست وزیر سوسیالیست این کشور انتخاب کند؛ دولتی که نخستین دولت ائتلافی اسپانیا محسوب می گردد.

این رای گیری در مجلس اسپانیا به 9 ماه بن بست سیاسی ناشی از دو انتخابات نافرجام سال گذشته میلادی از جمله یکی در نوامبر 2019 خاتمه داده است.

دولت ائتلافی به رهبری پدرو سانچز تشکیل شده است.

مجلس اسپانیا سه شنبه به بازگشت پدرو سانچز، رهبر محافظه کاران این کشور به پست نخست وزیری رای مثبت داد و این خاتمه تقریبا یک سال بلاتکلیفی سیاسی مادرید محسوب می گردد.

پدرو سانچز با 167 رای موافق و 165 رای مخالف و 18 رای ممتنع به نخست وزیری اسپانیا رسید.

این رای گیری بین خطوط ایدئولوژیکی اسپانیا دو دسته شد؛ حزب چپ افراطی پودموس به سانچز در تضمین اکثریت ساده یاری کرد، در حالیکه ناسیونالیست ها علیه او رای دادند و جدایی طلبان کاتالونیا هم رای ممتنع انداختند. اکنون انتظار می رود سوسیالیست های اسپانیا یک دولت ائتلافی اقلیت با حزب پودموس تشکیل دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1017

به "دستیار گوترش، وزیر خارجه اسپانیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیار گوترش، وزیر خارجه اسپانیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید