دنبال افتتاح پروژه های بزرگ نیستیم فکر آسایش مردمیم

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران، شهردار تهران در حاشیه بازدید از پروژه ادامه بزرگراه صیاد به سمت شمال گفت: خوشبختانه این پروژه نسبت به بازدید قبلی که حدود یک ماه پیش از آن داشتم خیلی خوب پیش رفته است و مطمئنا اگر حادثه ای روی ندهد و انشاءاللله شرایط عادی باشد پروژه در مهرماه افتتاح خواهد شد.

دنبال افتتاح پروژه های بزرگ نیستیم فکر آسایش مردمیم

وی در پاسخ به این سوال که بزرگترین پروژه هایی که در ماه های آینده بهره برداری خواهید کرد چیست؟ گفت: یکی از بزرگترین اشتباهات مدیران شهری ما این است که به دنبال بزرگترین پروژه ها بودند و این متاسفانه شهر ما را ویران نموده است در حالی که گاهی باید به دنبال یک پروژه بسیار ساده بود که می تواند باعث رفاه و آسایش مردم گردد. بنابراین تاکید من این است که روی بزرگترین ها تاکید نکنیم.

افشانی گفت: مثلا ببینید مشکل اصلی امروز شهر آلودگی هوا و ترافیک سنگین است اما در اولویت ها کوشش گردیده است بزرگراه ساخته گردد که بیشتر ماشین جذب می نماید و آلودگی بیشتری به وجود می آورد. در حالی که پروژه ها باید پاسخ به نیازهای مردم باشد.

وی در ادامه به چند پروژه مهم اشاره نمود و گفت: دو خط 6 و 7 قطار شهری که حدود 50 کیلومتر از آنها مانده است انشاءآلله در سال 98 تمام می گردد. با کوشش گسترده مدیریت شهری منابع مالی لازم برای خط هفت که حدود 700 میلیارد تومان بود، به شکل فروش اوراق مشارکت تامین شد و کوشش می کنیم 1000 هزار میلیارد تومان هم به همین شکل جذب کنیم که البته نصف آن را دولت تامین خواهد نمود.

افشانی با ذکر این نکته که شهرداری تهران هفته آینده بازدیدی از چند پروژه در منطقه دولت آباد جنوب شهر خواهد داشت، گفت: یک پروژه بسیار بزرگ داریم که چون در مرحله مقدماتی مطالعات است فعلا نام آن را نمی برم اما در پاسخ به سوال شما که دنبال پروژه بزرگ هستید اعلام می کنم که پروژه ایجاد کمربند سبز شمال تهران در 1250 هکتار ایجاد خواهد شد و زیرساخت های لازم آن فراهم گردیده است، برای ساخت مخازن آب آن مناقصه برگزار نموده ایم و انشاءالله درختان در آذر کاشته می شوند که در بهار سبز شوند و با این کار جلوی کوه خواری شمال تهران هم گرفته خواهد شد و این کار باعث تلطیف هوا می گردد.

وی در سرانجام در پاسخ به سوالی دیگر درباره پروژه های نیمه تمام تهران گفت: با توجه به محدودیت مالی پروژه ها اولویت بندی گردیده است و آنها را بر اساس اولویت فعال خواهیم کرد. البته پروژه های خاصی داریم که حتی اگر پیشرفت کمی هم داشته باشند سعی می کنیم آنها را سریع تر به بهره برداری برسانیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 104

به "دنبال افتتاح پروژه های بزرگ نیستیم فکر آسایش مردمیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنبال افتتاح پروژه های بزرگ نیستیم فکر آسایش مردمیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید