رئیس جمهور فیلیپین: اگر کانادا زباله هایی که ارسال نموده را پس نگیرد، با اُتاوا وارد جنگ می شویم

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس جمهور فیلیپین هشدار داد اگر صدها تُن زباله ای که کانادا به این کشور ارسال نموده است را پس نگیرند با اُتاوا وارد جنگ خواهد شد.

رئیس جمهور فیلیپین: اگر کانادا زباله هایی که ارسال نموده را پس نگیرد، با اُتاوا وارد جنگ می شویم

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش فارس، رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین به کانادا هشدار داد اگر چند تن زباله ای را که چند سال پیش با کشتی به مانیل منتقل شد بازنگرداند، با این کشور وارد جنگ خواهد شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، در سال های 2013 و 2014، 103 کانتینر شامل 2450 تن زباله، توسط کانادا به فیلیپین منتقل شده است. دوترته روز سه شنبه در این باره گفت: به کانادا هشدار می دهم بهتر است تا هفته آینده آن ها (زباله ها) را ببرند. وی تهدید کرد: علیه آن ها اعلام جنگ می کنیم، ما می توانیم به هر شکل از پس آن ها بربیاییم.

قرار بود این محموله شامل پلاستیک قابل بازیافت باشد اما بازرسان فیلیپینی پس از دریافت آن فهمیدند این کانتینرها که توسط یک شرکت خصوصی در کانادا ارسال شده بود حاوی زباله های غیرقابل بازیافت است. گفته می گردد تعدادی از این کانتینرها هم چنان در بندر مانیل قرار دارند.

امروزه مسئله جهانی زباله به چالشی فزاینده تبدیل شده است. در سال های گذشته کشورهای درحال توسعه پسماند های قابل بازیافت را به منظور عمل آوری و استفاده مجدد خریداری می کردند اما این روند رو به تغییر است.

دوترته در ادامه سخنانش گفت: نمی توانم بفهمم چرا در حال تبدیل [کشور] ما به زباله دانی هستند.

فیلیپین مدت ها است که برای بازگرداندن زباله ها کوشش می نماید. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پیش تر در این باره گفته بود: به شدت درگیر یافتن راه چاره است.

سال گذشته میلادی، چین برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست، ورود زباله خارجی را ممنوع نمود.

منبع: انتخاب
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 804

به "رئیس جمهور فیلیپین: اگر کانادا زباله هایی که ارسال نموده را پس نگیرد، با اُتاوا وارد جنگ می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور فیلیپین: اگر کانادا زباله هایی که ارسال نموده را پس نگیرد، با اُتاوا وارد جنگ می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید