رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگاران: رشد بالای 22 درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت، بارش های فصل زمستان همچنان ادامه خواهد داشت

به گزارش تور روسیه ارزان، ضیاییان گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی جدید تا 24 دی ماه، بارش باران نسبت به دوره بلندمدت 22.2 درصد رشد داشته است.

رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگاران: رشد بالای 22 درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت، بارش های فصل زمستان همچنان ادامه خواهد داشت

صادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگار ، درباره آخرین شرایط میزان بارش از ابتدای سال زراعی جدید در کشور اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای مهر تا 24 دی ماه، مجموع بارش های کل کشور 106.5 میلی متر بوده است، در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل 34.4 میلی متر و در بلندمدت 87.1 میلی متر گزارش شده بود.

وی از رشد قابل توجه بارش نسبت به دوره بلندمدت در کشور اطلاع داد و گفت: میزان بارش کل کشور تا روز گذشته نسبت به دوره بلندمدت 19.4 میلی متر معادل 22.2 درصد رشد داشته است.

ضیاییان با اشاره به اینکه اکثر استان های کشور بارش نرمال و بیش از حد نرمال را تجربه نموده اند، اضافه کرد: این درحالی است که استان های سیستان و بلوچستان با 85.5 درصد، یزد 62 درصد و کرمان 40 درصد کمترین میزان بارش و استان های ایلام با 130 درصد و خوزستان 88.5 درصد بیشترین میزان بارش در سال زراعی جدید را نسبت به دوره بلندمدت به خود اختصاص داده اند.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: براساس آخرین آمار داده های هواشناسی پیش بینی می گردد که بارش های نرمال و قدری کمتر از نرمال در فصل زمستان کماکان ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه کمبود بارش سال زراعی گذشته تا کنون جبران نشده است، اظهار کرد: با وجود بارش مناسب از ابتدای سال زراعی جدید، اما کماکان با کاهش 14 درصدی بارش از ابتدای سال زراعی گذشته تا کنون نسبت به دوره بلندمدت در کشور روبرو هستیم.

ضیاییان در خاتمه از افزایش میزان دما نسبت به دوره بلندمدت در کشور اطلاع داد و گفت: براساس آخرین داده ها پیش بینی می گردد که دما در فصل زمستان نسبت به دوره بلندمدت یک تا 2 درجه افزایش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 432

به "رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگاران: رشد بالای 22 درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت، بارش های فصل زمستان همچنان ادامه خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگاران: رشد بالای 22 درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت، بارش های فصل زمستان همچنان ادامه خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید