سوء استفاده از بخشنامه ستاد تنظیم بازار درباره ترخیص کالا های وارداتی

به گزارش تور روسیه ارزان، مدیرعامل دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت که بخشنامه ای از سوی ستاد تنظیم بازار صادر شده که کالا های موجود در انبار های بنادر در صورتی که صاحب کالا در مورد ماندگاری کالا قصور نداشته باشد، بیش از یک ماه رایگان خواهد بود که این رویه منجر به عدم ترخیص بعضی کالا های وارداتی در اسرع وقت شده است.

سوء استفاده از بخشنامه ستاد تنظیم بازار درباره ترخیص کالا های وارداتی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مدیر عامل دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نمود که بخشنامه ای از سوی ستاد تنظیم بازار صادر شده که کالا های موجود در انبار های بنادر در صورتی که صاحب کالا در مورد ماندگاری کالا قصور نداشته باشد، دپوی بیش از یک ماه عملا رایگان خواهد بود. در این نامه آمده است این رویه به نوعی باعث تشویق صاحبان کالا به نگهداری بی مورد کالا در انبار ها و در نتیجه سوءاستفاده از آن شده است.

در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر مدرس خیابانی

سرپرست محترم وزارت صمت

سلام علیکم.

بر اساس گزارش های موجود، بخشنامه ای از سوی ستاد تنظیم بازار صادر شده که کالا های موجود در انبار های بنادر در صورتی که صاحب کالا در مورد ماندگاری کالا قصور نداشته باشد، دپوی بیش از یک ماه عملا رایگان خواهد بود. این رویه به نوعی تشویق صاحبان کالا به نگهداری بی مورد کالا ها در انبار ها و در نهایت منجر به عدم ترخیص اقلام مذکور در سریع ترین زمان ممکن می گردد.

صدور این بخشنامه در شرایطی که کشور به شدت به این کالا ها احتیاج دارد، جای تأمل دارد؛ چراکه با سوءاستفاده از این بخشنامه اقدام به دپوی کالا در بنادر انجام شده و بازار مایحتاج مردم به صورت تصنعی تشنه و اقلام مورد احتیاج مردم به وسیله بازار های غیر رسمی با قیمت های نجومی عرضه می گردد.

برای مثال؛ برنج خارجی که قیمت مصوب آن 8900 تومان است، در بازار مصرف بیش از 17 هزار و 500 تومان عرضه می گردد، شایسته است هر چه سریع تر قبل از گسترش این افزایش قیمت تصنعی به سایر کالا های اساسی، دستور بازنگری و تجدیدنظر در بخشنامه مورد اشاره در دستورکار قرار گیرد و به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور فرمایید نسبت به رصد بازار و برخورد با متخلفین اقدام فوری کنند.

با تشکر

علی اشرف نوری

مدیرعامل

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1397

به "سوء استفاده از بخشنامه ستاد تنظیم بازار درباره ترخیص کالا های وارداتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوء استفاده از بخشنامه ستاد تنظیم بازار درباره ترخیص کالا های وارداتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید