سیاست مشترک کانادا و هند درباره افغانستان

به گزارش تور روسیه ارزان، نخست وزیر کانادا و همتای هندی اش در دیدار با یکدیگر ضمن اعلام حمایت از کوشش ها برای صلح در افغانستان تاکید کردند که درباره این کشور سیاستی مشترک دارند.

سیاست مشترک کانادا و هند درباره افغانستان

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نارندرا مودی نخست وزیر هند و جاستین ترودو همتای کانادایی اش در بیانیه ای مشترک با ابراز نگرانی از اوضاع وخیم امنیتی در افغانستان، فعالیت گروه های تروریستی در این کشور را تهدیدی بزرگ برای امنیت و ثبات منطقه دانستند.

به گزارش تایمز ایندیا، در این دیدار که در دهلی نو برگزار گردید دو طرف همچنین خواهان انتها فوری خشونت، قطع ارتباط با تروریسم بین المللی و از بین بردن زیرساخت های حمایتی از از تروریسم در سراسر مرز افغانستان شدند.

در این بیانیه مشترک آمده است: دو طرف بار دیگر بر حمایت خود از دولت و مردم افغانستان در کوشش هایشان برای رسیدن به صلح به رهبری، مالکیت و کنترل افغان ها تاکید کردند.

هند در گذشته یکی از بزرگترین حامی اقتصادی دولت افغانستان بوده و اخیر نیز برای تعمیر و نگهداری ناوگان هوایی این کشور اعلام آمادگی نموده است.

چندی پیش نیز مودی در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران توافق کرد تا دو کشور همکاری های خود را با دولت افغانستان در زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر افزایش دهند.

.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید .

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 666

به "سیاست مشترک کانادا و هند درباره افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست مشترک کانادا و هند درباره افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید