فشارهای بین المللی برای عدم آزادی بعضی زندانیان طالبان، فرایند صلح را مختل می نماید

به گزارش تور روسیه ارزان، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر تاکید نمود که ایجاد موانع در فرایند آزادی زندانیان، فرایند صلح را مختل می سازد.

فشارهای بین المللی برای عدم آزادی بعضی زندانیان طالبان، فرایند صلح را مختل می نماید

آزادی 5 هزار زندانی گروه طالبان توسط دولت افغانستان، یکی از مواد توافقنامه آمریکا و طالبان است که در 10 ماه حوت/ اسفند سال گذشته به امضا رسید.

در پی این توافق، دولت افغانستان 4600 زندانی طالبان و 500 زندانی این گروه را خارج از لیست آزاد کرد، اما آزادی 400 زندانی خطرناک طالبان را منوط به موافقت لویه جرگه نمود. به همین منطور، کابل در تاریخ 17 اسد/ مرداد به مدت سه روز میزبان 3200 نفر از بزرگان افغانستان بود و آن ها در نهایت رای به آزادی زندانیان طالبان دادند.

با این حال، منابع خبری اعلام کردند که آمریکا فهرست 6 نفره ای از زندانیان طالبان را به دولت افغانستان ارائه نموده و خواهان عدم آزادی آن ها شده است. پیش از این نیز اسکات موریسن، نخست وزیر استرالیا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواسته بود تا از آزادی یک عضو طالبان که محکوم به قتل 3 نظامی استرالیایی است جلوگیری کند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در تبادل نظر با خبرنگار تاکید نمود که ایجاد موانع در فرایند آزادی زندانیان، فرایند صلح را مختل می سازد.

وی گفت: ما لیست 5 هزار زندانی خود را چند ماه قبل از امضای توافقنامه دوحه به طرف مقابل داده بودیم و آن ها وعده آزادی آن ها را نموده بودند.

شاهین اضافه کرد: بعد از سپری شدن چندین ماه و توافق بر اسامی مندرج در لیست، منطقی نیست که اکنون در راه رهایی زندانیان مذکور موانع ایجاد کند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر تاکید نمود که ایجاد مانع برای آزادی زندانیان، خواه ناخواه فرایند صلح را مختل می نماید.

لازم به ذکر است که شورای امنیت ملی افغانستان با آزادی 80 زندانی طالبان، فرایند آزادی 400 زندانی جنجالی این گروه را از کابل شروع نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1475

به "فشارهای بین المللی برای عدم آزادی بعضی زندانیان طالبان، فرایند صلح را مختل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشارهای بین المللی برای عدم آزادی بعضی زندانیان طالبان، فرایند صلح را مختل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید