لبنان، احتیاج فوری به یاری های پزشکی، 4 بیمارستان قابل استفاده نیستند

به گزارش تور روسیه ارزان، در پی افزایش شمار مجروحان انفجار مهیب بیروت٬ نیازهای فوری به تجهیزات پزشکی در همه بیمارستان های این کشور احساس می گردد.

لبنان، احتیاج فوری به یاری های پزشکی، 4 بیمارستان قابل استفاده نیستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های لبنانی٬ حمد حسن وزیر بهداشت لبنان گفت: شمار قربانیان انفجار شب گذشته در بیروت همچنان در حال افزایش است و با خانواده های مفقودشدگان برای یافتن فرزندان و بستگانشان در ارتباط هستیم.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی با بیان اینکه این وزارتخانه مقررات لازم برای یاری ها را تهیه و برای تعدادی از کشورها ارسال نموده است، اعلام کرد که بیمارستانهای صحرایی در این شرایط راه چاره مناسب و سریعی خواهد بود.

وزیر بهداشت لبنان با ابراز اینکه در زمان حاضر چهار بیمارستان قابل استفاده نیستند تأکید کرد که اوضاع بسیار پیچیده است.

به همین دلیل سلیمان هارون رئیس اتحادیه بیمارستان های لبنان با اشاره به اوضاع وخیم بیمارستان ها گفت: در زمان حاضر بیشتر از تخت یا بیمارستان های صحرایی احتیاج به تجهیزات پزشکی فوری داریم.

سلمی عاصی نماینده اتحادیه واردکنندگان تجهیزات پزشکی نیز تأکید کرد: در کوشش برای شمارش تجهیزاتی هستیم که ممکن است بر اثر انفجار آسیب ندیده باشند و احتیاج به یاری های نامحدود داریم.

شرف ابوشرف رئیس اتحادیه پزشکان لبنان در یک گفتگوی تلویزیونی تأکید کرد: این فاجعه غیرقابل توصیف است و در مرحله درمان اضطراری مجروحان هستیم؛ البته تعداد مجروحانی که آسیب جدی دیده اند زیاد نیست و اغلب دچار سوختگی شده اند.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان٬ بیمارستان های الوردیة والروم والجعیتاوی در پی انفجار بندر بیروت تقریباً قابل استفاده نیستند.

به همین دلیل همه بیمارستان های منطقه جبل برای پذیرش حادثه دیدگان اعلام آمادگی نموده اند.

همچنین طبق گزارش بیمارستان ها درخواست برای اهدای خون بسیار بالاست و حزب الله نیز صبح امروز از راه اندازی یک کمپین برای اهدای خون به حادثه دیدگان اطلاع داد.

بیمارستان دولتی بعبدا نیز از افزایش تعداد پزشکان و پرستاران و کادر درمانی برای خدمات رسانی به مجروحان اطلاع داد.

وزیر اقتصاد لبنان نیز گفت: سیلوی گندم بندر بیروت نابود شده است؛ اما به اندازه کافی ذخیره داریم و کشتی هایی نیز برای تأمین احتیاجها در راه است.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که بخش پزشکی لبنان تحمل پیامدهای این فاجعه عظیم را ندارد.

همچنین وزیر بهداشت گفت که تعدادی بیمارستان صحرایی با یاری های کشورهای عربی راه اندازی شده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1462

به "لبنان، احتیاج فوری به یاری های پزشکی، 4 بیمارستان قابل استفاده نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، احتیاج فوری به یاری های پزشکی، 4 بیمارستان قابل استفاده نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید