مرکل: اروپا تصمیم دارد برجام را حفظ کند، این یک وظیفه است

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه در سخنانی گفت که اروپا تصمیم دارد برجام را حفظ نموده و در راستای یافتن راه هایی به منظور جلوگیری از تشدید تنش ها، به کوشش خود ادامه دهد.

مرکل: اروپا تصمیم دارد برجام را حفظ کند، این یک وظیفه است

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

صدراعظم آلمان در جلسه مجلس کشورش در این خصوص گفت: گام به گام به کوشش برای یافتن راهکار هایی با ایران که از تشدید تنش در منطقه ای دارای حساسیت بین المللی، ادامه می دهیم. این مساله، در دستور کار ما واقع شده است. این یک وظیفه است.

اظهارات مرکل پس از آن عنوان می گردد که بهروز کمالوندی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیشتر در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح کامل گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام پرداخت و در این ارتباط بیان کرد که تهران فعلاً قصدی برای اعمال محدودیت در نظارت های آژانس بین المللی انرژی اتمی ذیل برجام ندارد.

با این حال رئیس موقت سازمان انرژی اتمی ایران در نشست خبری خود از شروع گازدهی به سانتریفیوژ پیشرفته آی آر6 در یک زنجیره 20 تایی به عنوان بخشی از گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران اطلاع داد.

گام سوم اعلام شده از سوی ایران در کاهش تعهدات برجامی در واکنش به عدم پایبندی طرف های اروپایی برجام در عملی شدن تعهدات خود در این توافق صورت گرفته است و به همین دلیل نیز حسن روحانی شامگاه چهارشنبه گذشته اعلام نموده بود که گام سوم کاهش تعهدات هسته ای اجرایی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 715

به "مرکل: اروپا تصمیم دارد برجام را حفظ کند، این یک وظیفه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: اروپا تصمیم دارد برجام را حفظ کند، این یک وظیفه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید