واکنش بولتون به تصمیم جنجالی ترامپ

به گزارش تور روسیه ارزان، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ می گوید تصمیم او مبنی بر خارج کردن نیروهای ایالات متحده از آلمان نشان دهنده کمبود شدید فهم استراتژیک است.

واکنش بولتون به تصمیم جنجالی ترامپ

به گزارش خبرنگاران، بولتون در توییترش نوشت: تصمیم ترامپ مبنی بر خارج کردن نیروهای ایالات متحده از آلمان نشان دهنده کمبود شدید فهم استراتژیک است. این کار به دشمنان ما سیگنال غلط می فرستد و متحدان ما را در برابر تهدیدات جهانی رو به افزایش آسیب پذیر می نماید. این کار غیرقابل قبول است.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه بیان کرد 6400 نیروی آمریکایی از آلمان به کشور خود بازمی گردند و چند هزار سرباز دیگر نیز به دیگر کشورهای اروپایی منتقل می شوند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس، به نقل از شماری از مقامات پنتاگون که نخواستند نامشان فاش گردد نوشت، انتقال این سربازان که مجموعاً به حدود 12 هزار نفر می رسد، میلیاردها دلار برای آمریکا خرج خواهد داشت و نیازمند ساخت پایگاه های نظامی جدید خواهد بود.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز عصر چهارشنبه در نشستی خبری گفت: فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا در نظر دارد 11900 پرسنل نظامی خود را از آلمان خارج کند.

ترامپ پیش تر در سخنانی گفته بود: ما در حال حفاظت از آلمان هستیم اما آنها تخلف اقتصادی دارند. این هیچ معنایی ندارد. بنابراین من می گویم که قصد داریم تا تعداد نظامیان در آلمان را تا 25 هزار نفر کاهش دهیم.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1451

به "واکنش بولتون به تصمیم جنجالی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بولتون به تصمیم جنجالی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید