واکنش فرانسه به عملیات پهپادی علیه تأسیسات نفتی عربستان

به گزارش تور روسیه ارزان، فارس نوشت: در ادامه حمایت های غربی ها از متجاوزان سعودی در یمن، وزارت خارجه فرانسه با انتشار یک بیانیه عملیات پهپادی یمنی ها علیه سعودی ها را قویا محکوم کرد.

واکنش فرانسه به عملیات پهپادی علیه تأسیسات نفتی عربستان

روز شنبه پس از آنکه خبرهایی درباره آتش دریافت تأسیسات نفتی آرامکوی سعودی منتشر شد، یحیی سریع سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن گفت، یگان پهپادی این کشور با 10 پهپاد پالایشگاه های بقیق و خریص شرکت آرامکو در شرقیه سعودی را هدف قرار داد.

سرتیپ یحیی سریع اضافه نمود: این عملیات در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن صورت گرفت.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه فرانسه در واکنش به این عملیات پهپادی، امروز بیانیه صادر نموده و پاسخ یمنی ها به تجاوزات ادامه دار سعودی ها را محکوم نموده است.

در این بیانیه آمده است: فرانسه حملات روز گذشته به تاسیسات نفتی بقیق و خریص را قویا محکوم می نماید. این اقدامات تنها می تواند سبب تشدید تنش های منطقه و ریسک درگیری ها گردد. مهم است که این حملات خاتمه یابند.

محکومیت این عملیات پهپادی در حالی اجرا شده که مقام های فرانسوی مانند دیگر کشورهای غربی در واکنش به تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن و محاصره این کشور که از ششم فروردین 1394 شروع شده است، همچنان در حال حمایت از سعودی ها هستند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 724

به "واکنش فرانسه به عملیات پهپادی علیه تأسیسات نفتی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش فرانسه به عملیات پهپادی علیه تأسیسات نفتی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید