پکن به نقش سازنده خود در مذاکرات هسته ای ایران ادامه می دهد

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: چین اظهار داشت که به نقش سازنده خود برای یافتن راهی صلح آمیز برای حل موضوع هسته ای ایران در مذاکرات این کشور با قدرت های جهانی ادامه خواهد داد.

پکن به نقش سازنده خود در مذاکرات هسته ای ایران ادامه می دهد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: گفت وگوها درباره موضوع هسته ای ایران وارد مرحله ای جدیدی از مذاکرات اساسی شده است.

وی اضافه کرد: چین امیدوار است که تمام طرف ها بتوانند درباره اصل پیشرفت مرحله به مرحله و متقابل، مدیریت مذاکرات به شیوه عملی، اتخاذ اقدامات سازنده، پیشرفت در گفت وگوها و ایجاد شرایطی برای حل بلندمدت و جامع موضوع هسته ای ایران به توافق دست یابند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود که کشورش آماده همکاری و کوشش مشترک با تمام طرف ها در این زمینه است.

هونگ لی همچنین خاطرنشان کرد پانگ سین، مدیر کل کنترل اداره تسلیحات وزارت خارجه چین، مسئول ارشد مذاکرات این کشور در گفتگوهای دو روز آینده کشورمان با کشورهای گروه 1+5 خواهد بود.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت که شامل انگلیس، چین، فرانسه، آمریکا و روسیه می گردد به همراه آلمان دو هفته قبل در ژنو مذاکرات فشرده ای درباره برنامه هسته ای تهران داشتند.

قرار است دور آینده مذاکرات ایران و گروه 1+5 آخر این هفته در ژنو برگزار گردد. دور قبلی این مذاکرات با رضایت ضمنی طرفین همراه بود. ایران طرحی را ارائه کرد که چارچوب اصلی آن مورد قبول طرفین قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 705

به "پکن به نقش سازنده خود در مذاکرات هسته ای ایران ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن به نقش سازنده خود در مذاکرات هسته ای ایران ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید