پیغام نخست وزیر اتیوپی به دنیا: دخالت نکنید!

به گزارش تور روسیه ارزان، نخست وزیر اتیوپی در واکنش به درخواست های بین المللی برای توقف کشتار در منطقه تیگرای، با انتشار بیانیه ای از جامعه جهانی خواست در امور داخلی این کشور دخالت نکنند.

پیغام نخست وزیر اتیوپی به دنیا: دخالت نکنید!

به نقل از رادیو فانا، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی چند ساعت پس از درخواست سازمان ملل از این کشور برای توقف درگیری در منطقه تیگرای و حمایت از غیرنظامیان، با انتشار بیانیه ای شدید اللحن خطاب به جامعه جهانی ضمن مخالفت با هر گونه دخالت خارجی، تاکید نمود: اتیوپی قادر به مدیریت امور داخلی و ویژه خود هست.

نخست وزیر اتیوپی در این بیانیه اظهار کرد: بابت ابراز نگرانی ها و توصیه های دوستانمان قدردان هستیم اما با هر گونه دخالت در امور داخلی خود مخالفیم، بر این اساس از جامعه جهانی دعوت می کنیم طبق قوانین بین المللی از هرگونه مداخله ناخوشایند و غیرقانونی خودداری ورزیده و به اصل عدم دخالت در امور داخلی دیگران احترام بگذارد.

آبی احمد در ادامه بیانیه خود با اشاره به اینکه طبق منشور سازمان ملل، یکی از اصول قوانین بین المللی اصل عدم دخالت در امور کشورهای دارای حاکمیت است، از جامعه جهانی خواست اجازه دهند دولتش امور خود و بحران های داخلی اش را مدیریت کند چرا که دخالت های خارجی نقش بسزایی در افزایش تنش ها در این کشور و بالا دریافت جنگ داخلی دارند.

پیش از این، سازمان ملل و بعضی سازمان های حقوقی در بحبوحه بالا دریافت درگیری میان ارتش اتیوپی و نیروهای استقلال طلب منطقه تیگرای، نسبت به تحولات نظامی در اتیوپی ابراز نگرانی نموده بودند.

پس از آنکه ارتش اتیوپی به نیروهای این منطقه مهلتی 72 ساعته داد تا خود را تسلیم نمایند، تعداد زیادی از نیروهای این منطقه پیش از اتمام این مهلت خود را تسلیم کردند اما از سوی دیگر رئیس این منطقه ضمن مخالفت با هشدار آبی احمد تاکید نمود که مردم این منطقه برای دفاع از میهن خود آماده مرگ هستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1649

به "پیغام نخست وزیر اتیوپی به دنیا: دخالت نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام نخست وزیر اتیوپی به دنیا: دخالت نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید