چین به پیمان تسلیحاتی بین المللی ملحق خواهد شد

به گزارش تور روسیه ارزان، وزارت خارجه چین از تصمیم پکن برای پیوستن به پیمان تسلیحاتی بین المللی خبر داده است که آمریکا قصد خارج شدن از آن را دارد.

چین به پیمان تسلیحاتی بین المللی ملحق خواهد شد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز شنبه اعلام نمود: چین میخواهد هر چه زودتر به پیمان تسلیحاتی بین المللی بپیوندد که ایالات متحده به آن پشت نموده است.

وزارت خارجه چین اضافه کرد: این مسولیت چین است که به عنوان یک عضو جامعه بین المللی در این پیمان مشارکت کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است که مایل است واشنگتن را از این پیمان خارج کند. این پیمان تسلیحاتی بین المللی، تجارت دنیای 70 میلیارد دلاری اسلحه را قانونمند می نماید و مانع از آن می گردد که تسلیحات متعارف در اختیار ناقضان حقوق بشر قرار گیرد.

تاکنون 104 کشور دنیا به این پیمان پیوسته اند، پیمانی که مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2013 میلادی آن را تصویب نموده است. باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا این پیمان را امضا کرد ولی انجمن ملی اسلحه آمریکا و سایر گروه های محافظه کار این کشور با آن مخالفت نموده و سنا نیز هرگز آن را تصویب ننموده است.

وانگ یی وزیر خارجه چین روز آدینه در اظهاراتی در سازمان ملل گفت: پکن در حال آماده کردن زمینه های قانونی برای پیوستن به پیمان تجارت اسلحه است.

وزارت خارجه چین نیز پس از اظهارات وانگ یی با انتشار بیانیه ای از تمایل پکن برای پیوستن هرچه زودتر به این پیمان بین المللی خبر داده است.

این بیانیه اضافه کرد: این یک اقدام مهم برای چین است تا مشارکت فعالانه ای در مدیریت تجارت دنیای اسلحه داشته باشد و نشانگر عزم چین برای حمایت از این پیمان خواهد بود.

از شروع جنگ تجاری بین آمریکا و چین، مقام های پکن بارها از ایالات متحده به خاطر خارج شدن از پیمان های بین المللی و عدم پایبندی به قوانین بین المللی انتقاد نموده اند.

چین پنجمین صادرکننده بزرگ تسلیحاتی نظامی بین سال های 2014 تا 2018 میلادی بوده است. این آمارها را موسسه بین المللی تحقیقات صلح مستقر در استکهلم اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 683

به "چین به پیمان تسلیحاتی بین المللی ملحق خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به پیمان تسلیحاتی بین المللی ملحق خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید