کانادا بر عزم خود برای خارج شدن از ائتلاف علیه داعش مصمم است

به گزارش تور روسیه ارزان، نخست وزیر کانادا تاکید نمود که علی رغم حملات تروریستی اخیر در پاریس، کانادا به تصمیم خود برای خارج کردن هواپیماهای جنگنده از ماموریت علیه گروه تروریستی داعش پایبند است.

کانادا بر عزم خود برای خارج شدن از ائتلاف علیه داعش مصمم است

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز دوشنبه در سخنانی توضیح داد: کانادا همچنان بر تصمیم خود برای خارج کردن جنگنده ها از عملیات ضد داعش مصمم است.

اظهارات نخست وزیر کانادا در شرایطی است که در حملات تروریستی اخیر در پاریس حداقل 132 نفر جان باخته اند. گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت حملات پاریس را بر عهده گرفته است.

این حملات موجب شده است تا آمریکا، فرانسه و انگلیس و سایر کشورهای عضو ائتلاف موسوم به ضد داعش قول بدهند تا حملات هوایی بیشتری را علیه داعش انجام خواهند داد.

ولی ترودو که در انتخابات اکتبر به قدرت رسیده است، بار دیگر قول داد تا 6 فروند جنگنده کانادایی را از ائتلاف ضد داعش خارج کند.

وی در این باره تاکید نمود: کانادا از راه های موثر دیگر قصد مقابله با داعش را خواهد داشت و این مساله را در نظر می گیرد که چگونه برنامه آموزش شبه نظامیان در عراق را ارتقا دهد.

وی در سرانجام نشست رهبران گروه 20 در ترکیه گفت: هیچ یک از رهبران شرکت کننده در این نشست از من نخواستند تا در تصمیم خود برای خارج کردن جنگنده ها تجدیدنظر کنم.

ترودو توضیح داد: ما یک تعهد آشکار برای متوقف کردن عملیات بمباران توسط جنگنده های کانادایی داده ایم و این تعهد را عملی خواهیم کرد.

دیپلمات های مطلع نیز اعلام نموده اند که آمریکا و انگلیس نگرانی خود را از این تصمیم نخست وزیر کانادا ابراز نموده اند. البته جنگنده های کانادایی همچنان به بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه ادامه می دهند و نخست وزیر کانادا زمان دقیقی را برای خروج از این ماموریت اعلام ننموده است. ماموریت کنونی جنگنده های کانادایی مارس آینده به سرانجام خواهد رسید.

کانادا همچنین 70 مربی نظامی در شمال عراق مستقر نموده است تا نمودهای این کشور را برای مقابله با داعش اموزش دهند.

ترودو قول داده است تا برای یاری به حل بحران مهاجران خاورمیانه، تا سرانجام سال جاری 25 هزار آواره سوری را در کانادا پذیرش کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 649

به "کانادا بر عزم خود برای خارج شدن از ائتلاف علیه داعش مصمم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا بر عزم خود برای خارج شدن از ائتلاف علیه داعش مصمم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید