کانادا: نفتا را بدون آمریکا پیش می بریم

به گزارش تور روسیه ارزان، وزیر تجارت بین الملل کانادا گفت: کشورش میخواهد که مذاکرات از سرگیری پیمان تجارت فرا اقیانوسی را بدون حضور ایالات متحده پیش گیرد.

کانادا: نفتا را بدون آمریکا پیش می بریم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

فرانکوئیس فیلیپ اضافه نمود: کشورش میخواهد مذاکرات چندجانبه ای را برای از سرگیری پیمان تجارت آزاد فرا اقیانوسی(نفتا) بدون حضور آمریکا در دستور کار خود قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد که کانادا حامی قدرتمند پیشرفت تجارت آزاد است و منطقه آسیا-اقیانوسیه هم بعنوان مکانی مهم و همچنین بازار اصلی برای دولت این کشور محسوب می گردد.

فیلیپ گفت: مشتاق مذاکرات شفاف در خصوص گام های بعدی احتمالی در راستای فرایند پیمان تجارت آزاد فرا اقیانوسی هستیم.

بر پایه این گزارش، به دنبال خارج شدن آمریکا از پیمان تجارت آزاد فرا اقیانوسی توسط دونالد ترامپ، یازده کشور مهم طرف این پیمان از جمله ژاپن و کانادا مذاکراتی را بدون حضور آمریکا برای پیشبرد بزرگ ترین تجارت آزاد دنیا یعنی پیمان نفتا به راه انداخته اند.

البته پیش از این دونالد ترامپ، تعرفه سنگینی را بر روی الوارهای کانادایی وضع نموده بود که با مخالفت شدید مقامات کانادایی روبرو شد و این بار کانادا در برابر سیاست های حمایتی ترامپ با در پیش دریافت پیمان فرا اقیانوسی به نوعی به مقابله با ترامپ پرداخته است.

منبع: خبر فوری
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1132

به "کانادا: نفتا را بدون آمریکا پیش می بریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا: نفتا را بدون آمریکا پیش می بریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید