یک تبعه چین به سرقت اطلاعات نظامی آمریکا متهم شد

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: مقامات آمریکایی از بازداشت یک تاجر چینی خبر دادند که بنا به ادعای آنها عامل حمله اینترنتی به شرکت بوئینگ و سرقت اطلاعات نظامی بوده است.

یک تبعه چین به سرقت اطلاعات نظامی آمریکا متهم شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ مقامات آمریکایی یک تاجر چینی را به حمله اینترنتی به سیستم های رایانه ای شرکت بوئینگ و چندین شرکت دفاعی بزرگ دیگر متهم کردند. سو بین که ماه گذشته در کانادا بازداشت شد متهم به همکاری با دو فرد دیگر برای سرقت اطلاعات مربوط به پروژه های دفاعی آمریکا و فروش آن به چین است.

این خبر درحالی منتشر شده است که در گزارش سال 2013 آمریکا از جاسوسی صنعتی چین به عنوان یک تهدید فزآینده یاد شده است. اتهام خاصی درباره نقش پکن در پرونده این تاجر چینی وجود ندارد اما آمریکا چین را به سرقت سیستماتیک اطلاعات در حوزه فناوری برتر متهم نموده است.

طبق گزارشات منتشر شده این تاجر چینی دارای یک شرکت چینی فعال در زمینه فناوری هوایی بوده که در کشور کانادا شعبه داشت. مقامات آمریکایی اعلام کردند وی در 28 ژوئن و زمانی که قصد اخذ حق شهروندی در کانادا را داشت بازداشت شد.

به ادعای مقامات آمریکایی وی یکی از افرادی بوده است که قصد فروش اطلاعات سرقت شده را به شرکتهای دولتی چین داشته است. وزارت دادگستری آمریکا اخیرا 5 افسر نظامی چین را به جرم حمله اینترنتی به شرکت های آمریکایی محکوم کرد که این حکم با انتقاد شدید چین روبرو شد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 779

به "یک تبعه چین به سرقت اطلاعات نظامی آمریکا متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تبعه چین به سرقت اطلاعات نظامی آمریکا متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید