11 تغییر و جابه جایی در ترکیب پرسپولیس ؛ سرگیجه تا کی؟

به گزارش تور روسیه ارزان، با توجه به اینکه گابریل کالدرون و همکارانش اولین فصل حضورشان در پرسپولیس و فوتبال ایران را پشت سر می گذارند هنوز به ترکیب و ارنج ثابت در تیم خود نرسیده اند و ظاهراً بعد از شکست مقابل سپاهان آزمون و خطاهای کادر فنی سرخ ها ادامه خواهد داشت.

11 تغییر و جابه جایی در ترکیب پرسپولیس ؛ سرگیجه تا کی؟

پرسپولیس در بازی نخست لیگ برتر مقابل پارس جم بیرانوند را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت و تغییرات هفته دوم سرخ ها بازگشت بیرانوند به ترکیب به علاوه بیرون رفتن روستایی از ارنج اصلی بود. در بازی سوم و بعد از تعطیلات دو هفته ای لیگ، کالدرون تیمش را تغییر داد و مقابل صنعت نفت با سیستم و ارنجی متفاوت به میدان فرستاد. این ترکیب با در نظر دریافت اینکه بیرانوند دوباره محروم شده و از ترکیب بیرون رفته بود تغییرات بیشتری داشت و کالدرون 5 بازیکن دیگر را هم تغییر داد؛ کنعانی، انصاری، بشار و جونیور جانشین سیدجلال، نادری، امیری و عالیشاه شدند.

این مربی آرژانتینی بعد از برد مقابل صنعت نفت هم با دو تغییر به دربی پا گذاست که باز هم تغییر دروازه بان قابل پیش بینی بود. غیر از بیرانوند، امیری به ترکیب برگشته و جای بشار را گرفته بود.

از ترکیب برنده بازی با استقلال تا دیدار با سپاهان هم ارنج پرسپولیس دو تغییر داشت. در این روز نعمتی یک خط عقب تر رفت و در دفاع راست جای مهدی شیری را گرفت و محمد نادری به زمین آمد تا در هافبک چپ روی دست محمد انصاری بازی کند و وحید امیری در هافبک راست به میدان برود.

جدا از تغییرات مکرر دروازه بان که با اراده کالدرون اتفاق نیفتاده، او تا اینجای فصل یک تغییر در مرکز خط دفاع (کنعانی به جای سیدجلال)، یک تغییر در دفاع چپ (انصاری به جای نادری)، یک تغییر در دفاع راست (نعمتی به جای شیری)، دو تغییر در هافبک میانی (بشار به جای امیری و ترابی به جای بشار)، دو تغییر در هافبک چپ (امیری به جای ترابی و نادری به جای امیری)، سه تغییر در هافبک راست (نعمتی به جای روستایی، ترابی جای نعمتی و نعمتی جای ترابی) و یک تغییر کلی (کم شدن عالیشاه از خط میانی و اضافه شدن جونیور به خط حمله).

با این حساب کالدرون تا اینجا و طی 5 بازی 11 تغییر و جابه جایی پست بازیکن در تیمش داشته است. در این میان تنها نفراتی که دست نخورده باقی مانده اند نوراللهی، شجاع، ترابی و علیپور هستند که البته از این جمع پست بازی ترابی دو سه بار تغییر کرده است.

از سوی دیگر نعمتی در دو پست مدافع و هافبک راست، محمد نادری در دو پست مدافع و هافبک چپ، امیری در سه پست هافبک میانی (بازوی چپ)، هافبک چپ و هافبک راست، ترابی در سه پست هافبک راست، هافبک چپ و هافبک میانی تغییرات کالدرون در شروع مسابقاتش بوده اند. در واقع این چهار بازیکن پرسپولیس در پست های مختلف سرگردان بوده اند که روی عملکرد و کیفیت آنها نیز تأثیر گذاشته است.

پیش بینی می شود با توجه به باخت به سپاهان، فاصله کم بازی ها از هم و حضور در جام حذفی تغییرات و چرخش نفرات از سوی کالدرون در ترکیب تیمش ادامه داشته باشد اما از سوی دیگر بعد از گذشت مقطع اول لیگ (5 هفته ابتدایی) و در آستانه 3 ماهگی ورود کالدرون به پرسپولیس پیش بینی می شود او تغییراتش را به سرانجام رسانده و با ترکیب ثابتی به مصاف رقبا برود.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 778

به "11 تغییر و جابه جایی در ترکیب پرسپولیس ؛ سرگیجه تا کی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 تغییر و جابه جایی در ترکیب پرسپولیس ؛ سرگیجه تا کی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید