استقلال خوزستان یک قدم تا سقوط

به گزارش تور روسیه ارزان، سمیرا شیرمردی ، استقلال خوزستان بعد از اینکه با کسر 6 امتیاز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات روبرو شد، حالا اخطار دوم را از فیفا دریافت کرد. به این صورت که اگر در مهلت معین شده قسط اول فرانک ساکونی را پرداخت نکند، به لیگ یک سقوط خواهد نمود. اگرچه از این مهلت، فقط چند روز بیشتر نمانده اما هنوز هیچ اتفاقی در این رابطه صورت نگرفته و مالک باشگاه ترجیح داد به جای پرداخت این پول، پرداختی های خود به اعضای تیم را به 50 درصد برساند. با این شرایط حالا همه نگاه ها به یک اپراتور تلفن همراه است تا به عنوان اسپانسر مبلغی به تیم پرداخت کند و طلب ساکونی را بدهند. مساله ای که اگر در این چند روز حل نشود، اتفاق تلخ دیگری برای استقلال خوزستان می افتد.

استقلال خوزستان یک قدم تا سقوط

اوایل فصل بود که خبر رسید شکایت فرانک ساکونی به فیفا رسیده و استقلال خوزستان باید در مهلت معین شده بدهی این بازیکن را پرداخت کند. در همان ابتدا، امیر سلطانی مدیرعامل وقت باشگاه استقلال خوزستان خیلی زود دست به کار شد و با فرانک ساکونی چند تماس تلفنی داشت تا او را راضی به قسطی کردن مطالباتش کند. با این اتفاق، استقلال خوزستان می توانست با مبلغی کم، پرونده را به راحتی ببندد و امتیازی از دست ندهد. سلطانی خیلی برای تامین این پول کوشش می کرد. او قراردادی با یک اپراتور تلفن همراه بست و قرار بود با انتقال یونس دلفی به آیندهوون هلند هم مبلغ دیگری به باشگاه بیاورد تا طلب ساکونی را بپردازد و البته مطالبات بازیکنان و اعضای تیم را بدهد اما برنامه های سلطانی خوب پیش نمی رفت چون ظاهرا همه مبالغ از جمله اسپانسر و البته مبلغ فروش بازیکنان باید ابتدا به حساب گروه ملی برود و بعد از آن به استقلال خوزستان برسد.

این مساله هم مسائلی داشت که زمان را طولانی می کرد. به هر حال همکاری نکردن مسئولان باعث شد سلطانی از مدیریت باشگاه استقلال خوزستان استعفا بدهد و برود. امیر سلطانی در همان ابتدا هم خاطرنشان کرد اگر بدهی فرانک ساکونی پرداخت نگردد، استقلال خوزستان با کسر 6 امتیاز روبرو خواهد شد اما انگار این مساله اهمیت چندانی برای مسئولان نداشت. به هر حال خیلی زود سرپرست جدید مدیرعاملی باشگاه استقلال خوزستان انتخاب شد اما اقدامی برای پرداخت طلب ساکونی صورت نگرفت. شاید هم مسئولان باشگاه استقلال خوزستان فکر می کردند مسائل اینچنینی را می توانند با کدخدامنشی حل نمایند اما فیفا مثل فدراسیون فوتبال ایران نیست که رای خود را به راحتی برگرداند.

به هر حال، طلب ساکونی پرداخت نشد و امتیاز کسر شد. علاوه بر آن، پنجره نقل و انتقالاتی تیم استقلال خوزستان هم بسته شد. بعد از این اتفاق، مسئولان استقلال خوزستان با امیدواری از برگرداندن 6 امتیاز و البته باز کردن پنجره نقل و انتقالات صحبت می کردند اما کاملا معین بود فیفا از رای خود برنمی گردد. در ادامه محمداسد مسجدی سرپرست باشگاه استقلال خوزستان تصمیم گرفت به سفر برود تا با ساکونی و مدیربرنامه هایش ملاقات داشته باشد تا بلکه رای برگردد اما این اتفاق هم کاری را پیش نمی برد. به هر حال کم کم مسئولان استقلال خوزستان داشتند می پذیرفتند که نه امتیاز برمی گردد و نه پنجره نقل و انتقالاتی باز می گردد چون با اخطار دوم روبرو شدند. اخطاری مبنی بر اینکه اگر در موعد مقرر طلب ساکونی پرداخت نگردد، استقلال خوزستان به یک رده پایین تر یعنی به لیگ یک سقوط پیدا می نماید.

با این اخطار، تصور می شد مسئولان استقلال خوزستان خیلی زود دست به کار می شوند تا مبلغ را پرداخت نمایند اما هنوز خبری از این مساله نیست. این در حالی است که چند روز بیشتر به سرانجام مهلت فیفا باقی نمانده. محمد رحیمی رییس هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان در رابطه با این مشکل می گوید: به لحاظ مالی وضعیت مناسبی نداریم و منتظر پول هستیم. قرار است اپراتور تلفن همراه مبلغی پرداخت کند اما فعلا خبری نشد. در این هفته مهلت پرداخت پول به ساکونی به سرانجام می رسد و اگر تا آن موقع 750 میلیون تومان را به او پرداخت نکنیم با رای دوم که سقوط به لیگ یک است روبرو خواهیم شد. البته ما کوشش می کنیم این اتفاق نیفتد اما از مسئولان استان می خواهیم زودتر دست به کار شوند و به تیم یاری نمایند. اگرچه الان پرداخت طلب ساکونی خیلی مهمتر از هر چیزی برای استقلال خوزستان است اما ظاهرا این مساله برای گروه ملی یعنی مالک باشگاه اهمیت چندانی ندارد چراکه آنها به جای اینکه به فکر حل این مشکل باشند، فعلا پرداختی خود را به اعضای تیم در نیم فصل اول به 50 درصد رساندند. با این شرایط، مسئولان استقلال خوزستان دست به دامان استاندار شدند تا بلکه او مشکل را حل نماید. رحیمی در این باره شرح می دهد: دکتر مسجدی سرپرست باشگاه چندین بار با استاندار جلسات حضوری داشت. آقای غفوری هم همین طور. در جریان جلسات نیستم اما ما به یاری استاندار و دیگر مسئولان استان احتیاج داریم که اگر اسپانسر دیر پول را رساند بتوانیم مشکل را حل کنیم.

یکی دیگر از مسائل بزرگ استقلال خوزستان دودستگی هیات مدیره باشگاه است. شاید اگر این مساله وجود نداشت یکی از اعضای آن که اوضاع مالی خوبی دارد، به تیم یاری می کرد. اگرچه او چنین وظیفه ای ندارد اما حداقل می توانست با یاری خود جلوی این مشکل بزرگ را بگیرد اما فعلا این دودستگی مانع شده. به همین دلیل باز هم همه نگاه ها به استاندار است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان که همیشه نشان داده حامی ورزش است و البته این روزها درگیر مسائل اعتراض کارگران استان است، در این مورد می گوید: ما با یک اپراتور تلفن همراه جلسات خوبی داشتیم که قرار است با یک و نیم میلیارد تومانی که می پردازد، 750 میلیون تومان از طلب ساکونی را پرداخت کنیم و بقیه آن هم هزینه تیم گردد. ما در این رابطه تمام کوشش خود را می کنیم اما مسئول تیم ما نیستیم و گروه ملی به عنوان مالک باشگاه هم مسائل زیادی از جمله تعویق حقوق کارگران را دارد. با توجه به اینکه اولویت پرداخت حقوق کارگران است ما نمی توانیم به آنها فشار بیاوریم. به هر حال کوشش این است که 3، 4 تیم خوزستانی را در لیگ برتر نگه داریم. با شرایطی که در استان خوزستان وجود دارد تنها امید استقلال خوزستان فقط به همان یک اسپانسر است. اگر این اسپانسر پول را به موقع به تیم تزریق نکند، احتمالا به زودی شاهد سقوط استقلال خوزستان به لیگ خواهیم بود. هر چند که این اسپانسر قول داده قبل از این اتفاق تلخ، پول را به تیم برساند.

9-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 419

به "استقلال خوزستان یک قدم تا سقوط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال خوزستان یک قدم تا سقوط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید