اقتصاد سبز 26 تریلیون دلار تا 2030 به اقتصاد دنیا اضافه می نماید

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، طبق نتایج یک مطالعه که در روز چهارشنبه منتشر شد، اقدامات قدرتمند برای مبارزه با تغییرات آب وهوایی می توانند حداقل 26 تریلیون دلار را تا سال 2030 به اقتصاد دنیا بیافزایند. به این ترتیب ترس از این که با روی گرداندن از سوخت های فسیلی رشد اقتصادی افت خواهد نمود رفع می شود.

اقتصاد سبز 26 تریلیون دلار تا 2030 به اقتصاد دنیا اضافه می نماید

برخلاف ترامپ که معتقد بود مقابله با تغییرات آب وهوایی باعث ضرر مالی و مسائل اقتصادی خواهد شد و آمریکا را از توافق اقلیمی پاریس خارج کرد، کمیسیون دنیای اقتصاد و آب وهوا که شامل روسای سابق جمهور، رهبران تجاری و اقتصاددانان است، چهارشنبه اعلام نمود که گرایش بی سابقه ای به رشد اقتصادی سبز به وجود آمده است که می تواند باعث تقویت مشاغل و اقتصاد کشورها گردد.

در بیانیه این کمیسیون آمده است که در مقایسه با شرایط عادی تجاری، اقدام قدرتمند آب وهوایی می تواند باعث سود تجمعی حداقل 26 تریلیون دلار، از حالا تا سال 2030 گردد.

مولف ارشد این بیانیه، هلن مانتفورد، می گوید: هنوز این دیدگاه وجود دارد که حرکت در مسیر دارای کربن کمتر می تواند هزینه بر باشد. آن چه ما سعی داریم با این گزارش، یکبار برای همیشه انجام دهیم این است که میخ تابوت آن دیدگاه را محکم کنیم.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری های هوشمندتر در انرژی، شهرها، غذاها و کاربری های زمین، آب و صنعت پاک تر، می تواند در سال 2030 باعث ایجاد 65 میلیون شغل جدید گردد، که این معادل کل نیروی کار انگلستان و مصر می باشد.

این گزارش اضافه می نماید، روی گرداندن از سوخت های فسیلی به سوی انرژی های پاک تر، مانند باد و نیروی خورشیدی، می تواند تا سال 2030، از 700000 مرگ زودرس به علت آلودگی هوا جلوگیری کند.

این گزارش اشاره نمود که تا سال 2020 در اقتصادهای مهم هزینه آلودگی های دی اکسید کربنی بسیار بالا خواهد رفت و به هر تن 40 تا 80 دلار خواهد رسید.

یارانه دادن به اصلاحات در بخش انرژی در کنار قیمت های بالاتر کربن، در سال 2030، می تواند سالانه درآمدی 2.8 تریلیون دلاری را برای دولت های دنیا به همراه بیاورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 91

به "اقتصاد سبز 26 تریلیون دلار تا 2030 به اقتصاد دنیا اضافه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد سبز 26 تریلیون دلار تا 2030 به اقتصاد دنیا اضافه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید