انتشار شعر، مجموعه داستان و داستان بلند

به گزارش تور روسیه ارزان، داستان بلند جُلجُتا از امین علی اکبر، مجموعه داستان فرشتگانی در سوی درون با ترجمه عبدالرضا سالاربهزادی و کتاب شعر شکسته بسته لخته از مهدی نوید منتشر گردیده اند.

انتشار شعر، مجموعه داستان و داستان بلند

به گزارش خبرنگاران، داستان بلند جُلجُتا نوشته امین علی اکبر در 274 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 21هزار تومان در نشر پاگرد عرضه گردیده است.

کتاب با چند جمله کوتاه از بره گمگردیده راعی نوشته هوشنگ گلشیری شروع می گردد: خب، می فهمم. چاره ای نیست. آدم شنیده است که هرکس صلیب خودش را به دوش می کشد، یا که نمی دانم، هرکس را توی گور خودش می خوابانند، اما یک دفعه متوجه می گردد، هرکس جنازه همه را به دوش دارد، مرده و زنده را.

در بخشی از کتاب می خوانیم: تنهایی، تنهایی آن خانه کوچک پشت بازارِ ته لنجی ها، آزارش می دهد. نگاه عکس مادر می نماید روی میز. کنارش عکس عمه. عکس همین سال های آخرش. او اما نمی خندد. روی صورت او خبری از آن خنده خفیف همیشه نقش بسته روی صورت مادر نیست. بوی پیراهنش را اما از توی همین عکس ها هم حس می نماید طاها. پراهنی همیشه سیاه که از زیر گلو تا نوک پای عمه سمیعه را پوشانده بود. پیراهنی که بوی خوبی داشت. سر می گذارد روی پای عمه، بو می کشد پیراهنش را، و عمه دستش را می برد لای موهای او، دستِ زبر و سوخته اش را می کشد روی پوست پیشانی او. پیشانی اش را می گذارد روی سنگ.

عادتش گردیده حالا. به سنگ مادر که می رسد، پیشانی اش را می گذارد روی آن، دست ها دو طرف صورت روی سنگ و چشم هاش را می بندد. می بندد و توی تاریکی پشت چشم ها، چهره مادر را زنده می نماید. دست می کشد به صورتش. به لب هاش. گونه هاش را می بوسد. خنده خفیفش هنوز روی صورتش باقی مانده است. سوختگی گونه چپش هم که اندازه کف دست بود.

همچنین مجموعه داستان فرشتگانی در سوی درون که شامل برگزیده بهترین داستان های اروپا در 2013 است با ترجمه عبدالرضا سالاربهزادی در 186 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 16هزار تومان در نشر یادگردیده روانه بازار گردیده است.

رومیزی نادا، فرشتگانی در سوی درون، موسیقی در بُن استخوان، سیماب در دماسنج، هجرت و سیمای یک مادر در قابی آمریکایی داستان های این مجموعه را تشکیل می دهند.

در معرفی کتاب آمده است: داستان های این کتاب از مجموعه بهترین داستان های کوتاه اروپایی 2013 انتخاب گردیده اند. جُنگ داستان های کوتاهی که تحت عنوان Best European Fiction از سال 2010 هر ساله منتشر می گردد، مجموعه ای از ترجمه انگلیسی داستان های کوتاهی که در همان سال در کشورهای مختلف اروپایی منتشر گردیده اند. دبیر مجموعه سال 2013، که داستان های این کتاب از آن مجموعه انتخاب گردیده اند، الکساندر همون Aleksandar Hemon(متولد1964 در بوسنی) بوده است، نویسنده بوسنیایی الاصل آمریکایی که چندین جایزه انجمن قلم و نیز دو بار جایزه مطبوعات ملی (National Magazine Award) را برده است. او در سال های 2010 تا 2013 دبیر و سرویراستار جُنگ Best European Fiction بود. جنگ سال 2013 عموما از سوی منتقدان به عنوان یکی از بهترین جنگ های این سری ارزیابی گردیده است.

دیگر کتاب نشر پاگرد، شعرهایی از مهدی نوید با عنوان شکسته بسته لخته است که با تصویرگری یاسمن رستمیان در 21 صفحه مصور با شمارگان 500 نسخه و قیمت 25 هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

نمونه شعری از مجموعه: دست ها در مجال تشدید می مانند

و چشم های سی وسه پل مدام

سی وسه پلک معذب اند

از این مصب

از این شکسته بسته لخته

هر سه این کتاب ها در قطع جیبی عرضه گردیده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 200

به "انتشار شعر، مجموعه داستان و داستان بلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار شعر، مجموعه داستان و داستان بلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید