تعلل روسیه و عربستان قیمت نفت را بالا می برد

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نفت، حسین کاظم پور اردبیلی در گفت وگو با رویترز در الجزیره، گفت: عربستان و روسیه نمی توانند و در عین حال هم نمی خواهند فراوری خود را در کوتاه مدت افزایش دهند.

تعلل روسیه و عربستان قیمت نفت را بالا می برد

وی اضافه نمود: روسیه و عربستان برای افزایش فراوری کوشش چندانی نمی نمایند البته دیر هم هست و این شرایط سبب افزایش قیمت نفت می گردد. آنها سبب شدند که قیمت ها افزایش یابد و در عین حال خواستار این هستند که از این سطح هم بالاتر نرود.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک ادامه داد: هیچ ظرفیت مازاد عرضه ای وجود ندارد، آنها نمی توانند ظرفیت مازادی را که مدعی هستند، عرضه نمایند.

عربستان، بزرگترین فراوری نماینده نفت در سازمان کشورهای فراورینماینده نفت (اوپک)، مدعی است می تواند یک و نیم میلیون بشکه در روز به فراوری خود بیفزاید که برابر با 1,5 درصد از تقاضای جهانی برای نفت است. این در حالی است که خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، روز یکشنبه (یکم مهرماه) گفت: چنین اقدامی هم اکنون در بازار لازم نیست.

کاظم پور اضافه نمود: هر گونه افزایش فراوری بیش از سقف فراوری اوپک احتیاج به مصوبه وزیران نفت و انرژی اوپک دارد و اختصاص سهم بازار اوپک به فراورینمایندگان غیر عضو اوپک نیز احتیاجمند مجوز کنفرانس خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 284

به "تعلل روسیه و عربستان قیمت نفت را بالا می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلل روسیه و عربستان قیمت نفت را بالا می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید