5 جاذبه دیدنی روسیه

به گزارش تور روسیه ارزان، سفر به روسیه با آن تاریخ پرحادثه برای گردشگران بسیار جذاب است، البته این همه جذابیت این سرزمین نیست و دیدنی ها روسیه بسیار جالب توجه هستند رادامه 5 مورد از بهترین جاذبه های روسیه را نام خواهیم برد.

5 جاذبه دیدنی روسیه

روسیه با جاذبه‌های متنوع و متفاوتی که دارد، می‌تواند پاسخگوی گردشگران متفاوت تور روسیه با علایق مختلف باشد. از کوهنوردی بر بام البروس گرفته تا گنبدهای پیازی شکل کلیسای سنت باسیل مسکو.

کره جغرافیا را که می‌چرخانیم، تنها یک کشور است که به واسطه وسعتش، کاملا به چشم می‌آید. کشوری که به واسطه نزدیکی‌اش به قطب، از دور هم سرمای آن کاملا احساس می‌شود و زیبایی سواحل مختلفی که با دریاها و اقیانوس‌های جهان دارد را می‌توان تصور کرد. به جز زیبایی بصری و مناظر، در کشوری که اسلاوهای شرقی هسته مرکزی آن را تشکیل دادند، فرهنگ و ادبیات از ویژگی‌های برجسته مردم روسیه محسوب می‌شود که فراتر از مرزها رفته و در جهان علاقمندان زیادی دارد.

تنوع جاذبه‌ها در روسیه باعث می‌شود هر مسافری بتواند فعالیت مورد نظر خودش را پیدا کند و در نتیجه از سفرش لذت ببرد. از صعود کوه‌ها البروس (بلندترین قسمت روسیه) گرفته تا کلیساهای رنگارنگ و تاریخی سنت باسیل در قلب مسکو.

نیژنی نووگورود

در محل تلاقی دو رود ولگا و اوکا، پنجمین شهر بزرگ روسیه شکل گرفته است که بعد از تولد ماکسیم گورکی (نویسنده بزرگ روسی)، به گورکی معروف شد. تلفیق آثار تاریخی، هنری و رویدادهای فرهنگی در این شهر، باعث جذب گردشگران به آن می‌شود. بیش از 6000 اثر تاریخی با مجسمه‌های قدیمی و 200 موزه هنر، سالن تاتر، کنسرت و... علایق گردشگران فرهنگی را به خود جذب کرده است.

ایرکوتسک

در توقفگاه راه آهن که از مسکو به سمت شرق می‌رود، فراموش نکنید از شهر ایرکوتسک دیدن کنید چرا که با بازدید از آن، شاهد بخشی از تاریخ خواهید بود. ایرکوتسک محل بسیاری از درگیری‌های بین جناح‌های روسیه در انقلاب‌های مختلف و همچنین تبعیدگاه بسیاری از هنرمندان، روشنفکران و... بوده است. گذشته از اتفاقاتی که این شهر با چشمان خود نظاره گر بوده، خانه‌های چوبی تزیین شده در کنار آپارتمان‌های استاندارد بلوک شوروی و خط ساحلی غربی دریاچه بایکال (که 45 کیلومتر از آن فاصله دارد)، کلیساهای مختلف (مانند کلیسای معراج و زمین‌شناسی) و تاریخ موزه ایرکوتسک از جاذبه‌هایی است که مسافران را شگفت زده می‌کند.

یکاتینبورگ

یکاتینبوگ با وجود اینکه شهری صنعتی در کوه‌های اورال است، شاهد جنب و جوش‌ و فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری است؛ به گونه‌ای که هر ساله رویدادها و برنامه‌های فرهنگی بسیاری در آن اجرا می‌شود. علاوه بر اینها یکاتینبورگ چهارمین شهر بزرگ روسیه است که اگر علاقمند به موزه‌گردی هستید، بیش از 30 موزه با آثار قدیمی از جمله قدیمی‌ترین مجسمه چوبی جهان، منتظر شماست. در واقع یکاتینبورگ یک شهر مدرن با ساختمان‌های بلند هم به حساب می‌آید که در طبقه 52 برج ویسوتسکی می‌توان منظره 360 درجه از کل شهر داشت.

سوچی

اگر به قصد جام جهانی به روسیه سفر می‌کنید لازم است بدانید شهر سوچی به عنوان شهری با شهرت ورزش‌های زمستانی، یکی از میزبان‌های مهم جام جهانی است. اما علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری ورزشی، سواحل بزرگ آن امکان قدم زدن در کناره آن و همچنین لذت بردن از دیدن مناظر مزارع چای منطقه را فراهم می‌کند.

ولیکی نورگورود

این شهر تاریخی قرن 10، مناظر بسیار زیبای تاریخی را پیش چشمان شما زنده می‌کند چرا که از قدیمی‌ترین شهرهای شمال دور روسیه است و عمارت‌های زیبایی چون کلیسای جامع سنت سوفیا و برج ناقوس و موزه‌هایی مانند موزه آهن، سفال و تاریخ را در خود جای داده است.

ولادی وستوک

جاذبه‌های فرهنگی و هنری بسیار بر روی بزرگترین بندر روسیه در اقیانوس آرام، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 340

به "5 جاذبه دیدنی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه دیدنی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید