چشیدن لذت خرید در ویا دل کورسو رم ایتالیا

به گزارش تور روسیه ارزان، رم پایتخت مد جهان است البته باقی صنایع ایتالیا نیز از اقبال گردشگران بی نصیب نبوده اند و فروشگاه ها در رم ایتالیا حسابی پر رونق هستند و این هیجان مسافرین برای خرید خود منتهی به توجه بیشتر گردشگران شده است و شما هم با حضور در خیابان هایی همچون ویا دل کورسو شهر رم ایتالیا حسابی از خرید لذت خواهید برد.

چشیدن لذت خرید در ویا دل کورسو رم ایتالیا

خیابان دل کورسو شاهراه اصلی شهر است که از مرکز رم می گذرد. بزرگ‌ترین مراکز خرید در این خیابان قرار دارند، از این‌ رو به آن خیابان مد هم می‌گویند. گردشگران تور ایتالیا می‌توانند مغازه‌های کوچک و بزرگ و کافه‌های شلوغی را در این خیابان بیابند.

موقعیت مکانی ویا دل کورسو در مرکز شهر، آن را به مکان مناسبی برای وقت‌گذرانی گردشگران تور ایتالیا از هر سنی تبدیل کرده است. عاشقان خرید خیابان دل کورسو را هرگز از دست نمی‌دهند؛ قدرت انتخاب بالا و مقرون به صرفه بودن، مهم‌ترین خاصیت خرید در این خیابان استثنایی شهر رم است. تعدادی از جاذبه‌های تاریخی شهر رم نیز در امتداد همین خیابان پراکنده شده‌اند. تاریخچه نام این خیابان واقعاً جالب است؛ تعداد کمی از گردشگران می‌دانند که این گذرگاه اصلی، محل برگزاری مسابقات سالانه سوارکاری بوده‌ است که گستره آن، تمام طول این خیابان را در بر می‌گرفت؛ به همین دلیل است که نام آن را ویا دل کورسو گذاشته‌ند. این مسابقات در اواسط قرن نوزده میلادی ممنوع شد اما ویا‌ دل‌ کورسو همواره محل تجمع مردم ماند.

جاذبه‌ های تاریخی ویا دل کورسو

این خیابان طولانی میدان دل پوپولو را به میدان ونیزیا متصل می‌کند. این شاهراه دارای تار و پودی غنی از تاریخ، مراکز خرید مدرن، ساختمان‌های به جا مانده از دوره رنسانس، کلیساهای مهم و میدان‌های عمومی است. اگر از سمت میدان ونیزیا وارد ‌ویا دل‌ کورسو شوید، بلافاصله در سمت چپ خیابان، قصر دوریا پَمفیلی را خواهید دید. کلکسیون نقاشی‌های موجود در این قصر، یکی از بهترین راز‌های سر‌ به مهر رم است.

تقریباً درست مقابل این قصر در آن سوی خیابان، نمای کلیسای سن مارچلو ال کورسو را خواهید دید که به سبک معماری باروک ساخته شده است. کمی بالاتر در سمت چپ خود، موزه دل کورسو را خواهید یافت که نمایشگاه‌های مختلفی را در طول سال میزبانی می‌کند. تقریباً در نیمه‌های خیابان در سمت چپ، میدان کولونا با آن ستون معروفش که اثر مارکوس اورلیوس است خود نمایی می‌کند. قصر کیجی که اقامتگاه نخست وزیر ایتالیا بوده است هم در نزدیک میدان کولونا قرار دارد. در فاصله بین ویا دل پارلامنتو و میدان دل پوپولو، محوطه پیاده‌رویی وجود دارد که تماماً به مراکز خرید اختصاص یافته است و نمی‌توان با ماشین وارد آن شد.

ویا دل‌ کورسو و عاشقان خرید

اگر به دنبال لوازم مورد نیاز برای خانم‌ها هستید، ویا‌ دل‌ کورسو فروشگاه‌های مختلفی را در اختیار شما می‌گذارد. فروشگاه Celyn b در شماره 35 با فاصله حدود دویست متر از میدان دل پوپولو، فروشگاه Class در شماره 293 نزدیک به میدان ونیزیا، فروشگاه Ethic در شماره 85 نزدیک میدان آگوستو ایمپراتوره، فروشگاه Sandro Ferrone در شماره 151، فروشگاه Luisa Spagnoli در شماره 154، فروشگاه Sisley در شماره 415 نزدیک میدان سن لورنزو در لوچینا و در آخر Zara در شماره 138 بین ویا بورگونیونا و ویا کوندوتی مهم‌ترین انتخاب‌های شما هستند.

هیچ خریدی بدون دسترسی به آخرین مدل‌های روز کامل نمی‌شود. فروشگاه Diesel در شماره 186، با فاصله پنجاه متری از ویا دل تریتونه، فروشگاه Effetti Moda در شماره 94 نزدیک به میدان آگوستو ایمپراتوره، فروشگاه Energie در شماره 197 با فاصله بسیار کم از میدان دل پارلامنتو، فروشگاه Killah در شماره 100 رو‌به‌روی میدان آگوستو ایمپراتوره، فروشگاه Miss Sixty در شماره 511 با فاصله دویست متری از میدان دل پوپولو جزو به روزترین فروشگاه‌های خیابان دل کورسو به حساب می ‌آیند.

خیابان دل کورسو برای آقایانی که به خرید علاقه دارند یا خانم‌هایی که دوست دارند لباس همسرانشان به سلیقه آنها باشد هم گزینه‌هایی برای ارائه دارد. فروشگاه David Saddler در شماره 104 نزدیک میدان آگوستو ایمپراتوره، فروشگاه Fellini در شماره 29، فروشگاه Nuvolari در شماره 502 با فاصله بسیار نزدیکی به میدان دل پوپولو، فروشگاه Sette Camicie در شماره 416 کنار میدان سن لورنزو در لوچینا و فروشگاه Stefanel در شماره 123 مخصوص خرید برای آقایان هستند.

ویا دل کورسو برای ورزشکاران نیز مکانی بسیار مناسب است. در شماره 475 واقع در میدان آگوستو ایمپراتوره، می‌توانید فروشگاه رسمی Adidas را بیابید، فروشگاه Footlocker در شماره 39 قرار دارد .می‌توانید فروشگاه Lacoste را در شماره 61 کنار میدان آگوستو ایمپراتوره ببینید. فروشگاه Murphy&Nye متخصص در لباس‌های مخصوص قایق‌رانی در شماره25، فروشگاه Nike در شماره 478 نزدیک میدان آگوستو ایمپراتوره و فروشگاه Puma در شماره 403 قرار گرفته‌اند.

فروشگاه Frette، متخصص در پارچه‌های کتان و پیژامه در شماره 5 و Michal Negrin که جواهرات دست‌ساز می‌فروشد در شماره 2 قرار دارند. فروشگاه Tezenis در شماره 148 بین ویا بورگونیونا و ویا فراتینا واقع شده و لباس زیر نوجوان می‌فروشد. در شماره 377، چند قدم دورتر از ویا دل تریتونه، فروشگاه Segue قرار دارد که در زمینه فروش کیف، چمدان و زیور‌آلات مد روز فعالیت می‌کند. در شماره 165 فروشگاه جادویی Disney را خواهید دید. درست مقابل میدان کولونا هم فروشگاه‌های Galleria Alberto Sordi خودنمایی می‌کنند.

دسترسی به خیابان دل کورسو

ویا دل کورسو دقیقاً در مرکز رم قرار دارد، بنابراین بسته به اینکه در کجای شهر قرار دارید، می‌توانید پیاده یا با استفاده از وسایل نقلیه عمومی خود را به خیابان دل کورسو برسانید. اگر تصمیم گرفتید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، می‌توانید خط A مترو رم را سوار شده و ایستگاه فلامینیو پیاده شوید. از میدان دل پوپولو که عبور کنید، ویا دل کورسو درست در مقابل شما، بین کلیساهای دوقلو قرار دارد. همچنین می‌توانید از خطوط اتوبوسرانی رم استفاده کنید که در میدان ونیزیا ایستگاه دارد. اگر از اتومبیل شخصی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را در پارکینگ میدان بزرگ فلامینیو یا حاشیه رودخانه پارک کنید. در ضمن، یک پارکینگ دیگر هم زیر ویلا بورگزه قرار دارد.

انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 337

به "چشیدن لذت خرید در ویا دل کورسو رم ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشیدن لذت خرید در ویا دل کورسو رم ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید