رژیم غذایی مردم تایلند

به گزارش تور روسیه ارزان، هر ساله گردشگران بسیاری با تور تایلند به این کشور سفر می‌کنند. در این مقاله شما را با رژیم غذایی مردم تایلند آشنا خواهیم کرد. تعادل، توجه به جزئیات و تنوع مواد غذایی از بهترین مشخصه‌های غذا هستند.

رژیم غذایی مردم تایلند

در مورد تایلند کلماتی همچون پیچیدگی، توجه به جزئیات، بافت و رنگ‌بندی، تنوع مزه‌ها و استفاده از ترکیبات گیاهی و دارویی بیش از پیش به ذهن می‌رسد. مردم تایلند تنها به مزه‌ غذای خود اهمیت نداده و از نظر آنها ظاهر و بوی غذا، ترکیب آن با دیگر مواد غذایی، بخش‌های تشکیل دهنده‌ یک وعده غذایی و حتی نحوه‌ خوردن و مصرف کردن غذا نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. در تور تایلند می‌توانید بعد از بازدید از جاذبه‌های منحصربه‌فرد این کشور، طعم یک غذای عالی تایلندی را بچشید.

رژیم غذایی مدم تایلند در وعده‌های غذایی سبک  خلاصه می‌شود که معطر، خوشبو و نسبتا تند هستند که به دلیل بهره‌گیری از حداقل3 تا 4  مزه‌ مختلف دارد که در هر وعده‌ی غذایی پیچیدگی‌های زیادی دارد و غالبا طعم‌های اصلی شیرین، شور، ترش، تلخ و حتی تند در یک وعده‌ی غذایی در آن حس می‌شود. در تور تایلند باید طعم یک غذای تایلندی را بچشید.

در کتاب آشپزی، قوانین آشپزی تایلندی (The Principles of Thai Cookery) نوشته‌‌ مک‌دانگ نوشته است، غذای تایلندی چیست؟ هر کشوری ویژگی‌ها و رژیم غذایی ویژه‌ی خود را دارد. این رژیم جلوه‌ای از فرهنگ، محیط، ابتکار و ارزش‌های آن کشور و مردمان آن می‌باشد.

دیوید تامسون از آشپزهای مشهور استرالیایی نیز در مورد آشپزی در کشور تایلند می‌گوید: غذاهای تایلندی غذاهای ساده‌ای نیستند و تنها هدف آنها بهره‌گیری از المان‌ها و عناصر مختلف برای تهیه‌ یک وعده غذایی خوش طعم و هماهنگ می‌باشد که می‌توان از آن به یک آهنگ یا موسیقی زیبا اما پیچیده و پر از نت‌ها یاد نمود. شاید برای خیلی‌ از غربی‌ها این موضوع اصلا اهمیت نداشته باشد ولی برعکس تایلندی‌ها برای پیچیدگی و بهره‌گیری از طعم‌های مختلف در غذاهای خود استفاده می‌کنند.

انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 385

به "رژیم غذایی مردم تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی مردم تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید