سرعت وزش باد در زابل به 104 کیلومتر بر ساعت رسید

به گزارش تور روسیه ارزان، علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: صبح امروز حداکثر سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در محدوده شهرستان زابل به 104 کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد میزان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به 150 متر و در محدوده شهرستان زهک به 100 متر کاهش پیدا کند.

سرعت وزش باد در زابل به 104 کیلومتر بر ساعت رسید

وی با اشاره به اینکه در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی نیز کاهش یافت، افزود: این شرایط علاوه بر کاهش دید افقی موجب کاهش کیفیت هوا و اختلال تردد در مسیرهای مواصلاتی منطقه سیستان شده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک در شمال استان همچنان تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار همراه با وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر رخ خواهد داد، گفت: در زمان طوفان در جاده های مواصلاتی استان به ویژه جاده زاهدان - زابل، زاهدان- نهبندان، زابل- نهبندان، زاهدان- بم و جاده ایرانشهر-ریگان-بم کاهش دید سبب کندی عبور و مرور و اختلال تردد می شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر امروز از شدت طوفان در منطقه سیستان کاسته می شود، تصریح کرد: اما همچنان تا اوایل هفته آینده وزش باد همراه با گرد و خاک در ساعات اولیه روز موجب بروز طوفان گردوخاک در شمال استان می شود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 318

به "سرعت وزش باد در زابل به 104 کیلومتر بر ساعت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت وزش باد در زابل به 104 کیلومتر بر ساعت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید