نکاتی برای قبل از سفر به کوالالامپور مالزی

به گزارش تور روسیه ارزان، سفر به مالزی با ان همه تفاوت فرهنگی بسیار هیجان انگیز است، تفاوتهایی که در بناها و حتی غذاهایی که مردم میخورند هم قابل مشاهده است، در ادامه میخواهیم نکاتی را برای قبل از سفر به کوالالامپور بیان کنیم.

نکاتی برای قبل از سفر به کوالالامپور مالزی

در کوالالامپور مالزی می توان فرهنگ و آداب و رسوم مرتبط با سرزمین های مختلف آسیایی را مشاهده نمود. حین قدم زدن در خیابان های کوالالامپور خانه های سنتی چینی، پنجره های رنگارنگ معابد هندویان و مساجد باشکوه را در کنار هم مشاهده خواهید کرد. خطوط هوایی کوالالامپور را می توان خاص ترین در سطح آسیا دانست. شهر کوالالامپور در پناه برج های دو قلوی پتروناس جلوه خاصی یافته است. بیهوده نیست که در دفترچه های راهنمای گردشگران، از این شهر با نام آسیای حقیقی یاد می شود. اقوام مختلف از زمانی که کوالالامپور شهر معدنی کوچکی بوده به این سرزمین مهاجرت کرده اند. ممکن است در گوشه ای از شهر احساس کنید در حال قدم زدن در شانگهای هستید و اندکی بعد خود را در جنوب هند بیابید. ممکن است در نقطه ای از شهر آسمان خراش بزرگی در مقابل چشمانتان خودنمایی کند و در نقطه ای دیگر با خانه ای کاملا سنتی مالایی با سقف حلبی مواجه شوید. مردم از نژاد مختلف و با فرهنگ و سنن مختلف، با هماهنگی کامل در این کلان شهر کنار هم زندگی می کنند. اهالی کوالالامپور مالزی برای اعتقادات مذهبی و فرهنگ و سنن شهروندانشان احترام بسیاری قایل اند و همین موضوع در کنار درآمد ناشی از فروش نفت، کوالالامپور را تنها در عرض چند دهه، از شهری کوچک و جنگلی به کلان شهر پیشرفته امروزی مبدل کرده است.

تغییر بسیار سریع ساختار شهری بیشتر در نواحی تجاری مرکز شهر مشهود است. در این نواحی برج های بلند مرتبه در کنار جنگل های پراکنده و خانه های جنگلی سنتی به چشم می خورد. اگر چه هر ساله با احداث چندین آسمان خراش و مرکز خرید مدرن، شهر توسعه می یابد و بخش های قدیمی به سرعت در حال نابودی است. اما در محله های قدیمی از جمله؛ محله چینی ها، هند کوچک ، بریکفیلدز و چو کیت هنوز هم بافت سنتی کوالالامپور به چشم می خورد. عمده جذابیت کوالالامپور برای گردشگران به واسطه غذاهای خوشمزه و خرید است. غذای خوشمزه نه تنها در رستوران های لوکس و مدرن یافت می شود بلکه در اغذیه سراهای کنار خیابان در فضای باز نیز سرو می شود. می توانید یک روز خوب را با دوسای هندی آغاز کنید، برای ناهار نودل چینی میل نمایید و شب هنگام از خوردن کاری مالایی لذت ببرید.

کوالالامپور مشابه کشور همسایه اش سنگاپور شهری برای خرید است. در گوشه و کنار ناحیه مثلث طلایی مرکز شهر، مراکز خرید مدرن و برندهای معتبر به چشم می خورد. نباید فراموش کرد که این فضای مدرن از مسجدها، معابد و قهوه خانه های سنتی شهر سرچشمه گرفته است. در اطراف شهر، جنگل های بارانی به صورت پراکنده وجود دارند. یکی از مشهور ترین پیست های موتور سواری جهان در سپانگ واقع شده است. برخورد شهروندان کوالالامپور با گردشگران گرم و صمیمانه است. مواجهه با برخی مشکلات جزیی نیز که گردشگران کشورهایی آسیایی با آن بیگانه نیستند، در کوالالامپور دور از انتظار نخواهد بود.

انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 335

به "نکاتی برای قبل از سفر به کوالالامپور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای قبل از سفر به کوالالامپور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید