عدم درخواست لندن برای تحویل مظنونان حمله با عامل اعصاب از مسکو

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، سفارت روسیه در لندن امروز سه شنبه اخبار منتشره روز گذشته در روزنامه گاردین مبنی بر درخواست انگلیس از روسیه برای تحویل مظنونانِ حمله با عامل اعصاب را رد کرد.

عدم درخواست لندن برای تحویل مظنونان حمله با عامل اعصاب از مسکو

سفارت روسیه در انگلیس امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: تا کنون درخواست رسمی از سوی لندن برای استرداد 2 مظنون به اجرای حمله با عامل اعصاب در خاک انگلیس را دریافت نکرده است.

سفارت روسیه در انگلیس ادامه داد: این قبیل گزارش ها فاقد رسمیت بوده و مسکو اهمیتی به آن ها نمی دهد.

روزنامه گاردین روز گذشته اعلام کرد که منابع امنیتی در لندن اعلام کرده اند که دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس به زودی از روسیه می‌خواهند تا دو شهروند روسی را که به ادعای آنان مظنون به حمله با عامل اعصاب در انگلستان می‌باشند، تحویل دهد.

گفته شده این درخواست از سوی دادستان انگلیس آماده شده و انتظار می‌رود مقامات در روسیه با این درخواست موافقت کنند.

در نیمه اسفندماه سال گذشته در پی مسمومیت یک جاسوس روسی دوجانبه در لندن با عامل گاز اعصاب، انگلیس دستگاه‌های امنیتی روسیه را متهم به انجام این حمله نمود و این موضوع به تنش دیپلماتیک میان مسکو و لندن منجر شد.

تنش دیپلماتیک میان روسیه و انگلیس طی سه ماه گذشته به اخراج تعداد قابل توجهی از ماموران و کارمندان دیپلماتیک دو کشور منجر شده و در حال حاضر نیز این تنش‌ در سطح ماموریت‌های دیپلماتیک و کنسولی میان دو کشور همچنان ادامه دارد.

نزدیک به پنج ماه پس از حادثه حمله به جاسوس دوجانبه روسی در لندن، حال پلیس انگلیس اعلام کرده حداقل 250 مامور پلیس امنیتی در این تحقیقات شرکت کردند و بیش از 200 قطعه مدرک جمع آوری و با 240 شاهد صحبت کرده است و این تحقیقات به مراحل پایانی رسیده است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 59

به "عدم درخواست لندن برای تحویل مظنونان حمله با عامل اعصاب از مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم درخواست لندن برای تحویل مظنونان حمله با عامل اعصاب از مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید