آشنایی با معبد Phrathat Doi Suthep

به گزارش تور روسیه ارزان، معبد دوای سوتهپ (Phrathat Doi Suthep)، از مهمترین معابد بودایی در شهر چیانگ مای و تور تایلند است. این معبد مناره طلایی، درها و دیوارهای زیبایی داشته و قدمت آن به سال 1383 میلادی بازمی‌گردد.

آشنایی با معبد Phrathat Doi Suthep

فتن به این معبد آرامش و احساس خوبی به گردشگران می دهد. یکی از جذابیت های این معبد، پلکانی است که در سال 1934 میلادی برای آن ساخته شده اند. این پله ها بسیار زیاد و حدود 309 عدد هستند و مسیری طولانی از پایین تپه تا خود معبد دوای سوتهِپ را پوشش می دهند. دو طرف این پله ها به شکل اژدهای هفت سر تزئین شده که نمای زیبایی به آن بخشیده که نماد فرهنگ مردم منطقه می‌باشد. در تور تایلند می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

هیچ فردی حق ندارد با کفش وارد این معبد بشود. بتکده، محراب، زیارتگاه های فراوانی داخل معبد به چش. این معبد بودایی همچون معابد هندی است. میان همه مجسمه های بودایی معبد دوای سوتهپ، مجسمه‌ها نیز وجود دارد.

از دیگر جذابیت های معبد دوای سوتهپ برای گردشگران تور تایلند، مجسمه سفیدرنگ یک فیل است. این مجسمه نماد فیل سفیدی است که استخوان های بودای اعظم را بر پشت خود حمل کرده و به این معبد آورده است. مجسمه فیل سفید برای یادآوری نحوه ساخت این معبد و تاریخچه آن ساخته شده است.

با ورود به این معبد، کاهنان بودایی زیادی را می توانید در داخل و محوطه ساختمان مشاهده نمایید. طرز لباس پوشیدن و رفتار این کاهنان نیز جالب است. این معبد مناره طلایی، درها و دیوارهای زیبایی دارد.

انتشار: 13 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 358

به "آشنایی با معبد Phrathat Doi Suthep" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معبد Phrathat Doi Suthep"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید