معرفی محصولات 20 شرکت نانویی ایران در نمایشگاه چاینانو 2018

به گزارش تور روسیه ارزان، بیست شرکت نانویی ایرانی در نمایشگاه چاینانو 2018 (CHInano2018) جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه فناوری نانو معرفی کردند.

معرفی محصولات 20 شرکت نانویی ایران در نمایشگاه چاینانو 2018

به گزارش خبرنگاران، همزمان با برگزاری نمایشگاه چاینانو 2018 (CHInano2018) در شهر سوژو چین 20 شرکت ایرانی فعال در حوزه نانو حضور یافتند و به محصولات و خدمات دانش بنیان خود را معرفی کردند. برگزاری نشست های مشترک (match making) در حوزه زیست پزشکی (China-Iran Biomedical Tech Business Matchmaking) میان شرکت های ایرانی و چینی از برنامه های جنبی این رویداد بوده است.

در این برنامه رنگ های آنتی باکتریال برای شرکت های فراوریکننده تجهیزات پزشکی در چین معرفی و مقرر شد نمونه های اولیه برای طرف چینی ارسال تا تست های لازم بر روی آن انجام گردد. هدف این برنامه توسعه بازارهای خارجی، فروش رنگ های پودری الکترواستاتیک مبتنی بر نانوفناوری آنتی باکتریال و ضد خوردگی است.

پوشش های نانولایه و نانوکامپوزیت به روش PVD به عنوان پوشش های فوق سخت به روش PVD از دیگر محصولات ارائه شده در این نشست ها بوده است. پوشش PVD، نوعی پوشش لایه نازک است که در محفظه خلا و به وسیله تبخیر عناصر فلزی و رسوب نانوذرات حاصل از پلاسما روی قطعه ایجاد می گردد. این پوشش ها به علت ضخامت کم عموماً باعث تغییر ابعادی قطعه نشده و می تواند خواص مورد نظر از لحاظ سختی، مقاومت سایشی و مقاومت به خوردگی را در قطعه ایجاد کند.

پودر فلورید منیزیم از دیگر محصولات عرضه شده در این نشست است. این محصول یکی از مهمترین گروه های سرامیکی فلوریدی است که با توجه به خواص منحصر به فرد آن در زمینه فراوری پنجره های مادون قرمز، لنز دوربین های دید در شب و پوشش های ضد انعکاس، دارای کاربرد بسیار فراوانی است. ریزساختار نانومتری با ابعاد 30 تا 50 نانومتر، خلوص بالای 99 درصد، تک فاز بودن محصول، قسمت تمام شده کمتر نسبت به نمونه تجاری، قابلیت ایجاد تغییر در ماهیت ریز ساختار از جمله مزایای این فناوری است.

رنگ پودری الکترواستاتیک نانوفناوری ضد خوردگی از دیگر محصولات عرضه شده است. این نوع پوشش ها از خانواده رنگ های پودری الکترواستاتیک است و با یاری تکنولوژی نانو خواص ضد خوردگی در آن ارتقا یافته، به گونه ای که مقاومت تجهیزات آهنی که بااین نوع رنگ های نانوفناوری پوشش داده شده اند، در برابر عوامل خورنده که موجب زنگ زدن قطعات می شوند، بیش از 5 برابر بهتر از قطعات آهنی است که با رنگ های پودری الکترواستاتیک غیر نانویی رنگ شده اند.

مستربچ های پلیمری برای صنایع خودرو، دستگاه صنعتی الکتروریسی، دستگاه نیمه صنعتی نانوالیاف، فرآورده های آرایشی بهداشتی، شوینده ها و پاک کننده ها و پاک کننده صفحات LCD و LED، محصولات نوین ترمیم زخم، بند آورنده های خونریزی و محصولات ضدعفونی کننده بر پایه نانونقره، ژل موضعی درمان بیماری سالک، کپسول سینا کورکومین و داروی ضد سرطان سینا دوکسوزوم، داروی درمان سرطان پکلی نپ، لوله های بی صدا از دیگر محصولات نانویی ایرانی است که به شرکت های چینی معرفی شدند.

چاینانو یکی از مهمترین رویدادهای سالانه فناوری نانو در کشور چین و متشکل از چهار بخش اصلی اجلاس سران، فناوری (کارگاه)، نمایشگاه و سرمایه گذاری است و بر حوزه هایی از قبیل فراوری نانومواد، انرژی و فناوری پاک، نانوفناوری زیستی و نانومواد جدید متمرکز شده است. هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد یک بستر بین المللی برای گسترش همکاری ها و مبادلات مرتبط با فناوری نانو است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 141

به "معرفی محصولات 20 شرکت نانویی ایران در نمایشگاه چاینانو 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی محصولات 20 شرکت نانویی ایران در نمایشگاه چاینانو 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید