هزینه های سفر با تور مالزی

به گزارش تور روسیه ارزان، سفر به کشورهای خارجی هزینه هایی را در برخواهد داشت که ممکن است با ناآگاهی بسیار زیاد شود اما با اطلاع از نکاتی که در ادامه خواهیم گفت میتوانید تا حدودی هزینه های خود را در سفر به مالزی کاهش دهید

هزینه های سفر با تور مالزی

هزینه اقامت در مالزی

هزینه اقامت در خوابگاه هاستل‌ها شبی 25 تا 50 رینگیت مالزی (20 هزار تا 40 هزار تومان) است. هر چقدر که شهر مقصد شما بزرگ‌تر باشد، طبیعتا این هزینه بیشتر می‌شود. اتاق خصوصی در هاستل، شبی 75 رینگیت (60 هزار تومان) هزینه دارد. بیشتر هاستل‌ها صبحانه و وای فای رایگان دارند اما معمولا آشپزخانه ندارند تا بتوانید خودتان آشپزی کنید. اگر چادر دارید، می‌توانید در کمپ اقامت کنید اما فقط در پارک‌ها و مناطق عمومی.

هتل‌های ارزان با وای‌فای رایگان و سیستم تهویه مطبوع، از شبی 75 رینگیت (60 هزار تومان) شروع می‌شوند. برای اقامت در هتل‌های خوب و برند طی تور مالزی، باید شبی 200 رینگیت (160 هزار تومان) بپردازید.

یکی دیگر از انتخاب‌هایی که برای پیدا کردن اقامتگاه دارید، سایت Airbnb است. در این سایت می‌توانید اقامتگاه‌های اشتراکی را از شبی 50 رینگیت (40 هزار تومان) کرایه کنید. برای کرایه یک خانه یا آپارتمان کامل، حدودا شبی 250 رینگیت (200 هزار تومان) باید بپردازید.

هزینه غذا در مالزی

یک وعده غذای خیابانی از کمتر از 5 رینگیت شروع می‌شود و به ندرت قیمت آن به بالای 15 رینگیت (12 هزار تومان) می‌رسد. انواع فست فود حدود 14 رینگیت (11 هزار تومان) قیمت دارد. در رستوران‌های ارزان بین 10 تا 20 رینگیت (8 هزار تا 16 هزار تومان) بابت غذا باید بپردازید البته غذاهای غربی، گران‌تر هستند. برای خوردن غذا در یک رستوران میان‌رده، باید نفری حدود 25 رینگیت (20 هزار تومان) بپردازید. هزینه خرید مواد غذایی مورد نیاز برای یک هفته، در صورتی که تصمیم بگیرید خودتان آشپزی کنید، بین 90 تا 150 رینگیت (72 هزار تا 120 هزار تومان) است. اگر می‌خواهید هزینه غذا را کاهش دهید، مواد غذایی محلی را خریداری کنید.

هزینه حمل و نقل عمومی در مالزی

برای سفر با اتوبوس باید ساعتی 5 تا 15 رینگیت (4 هزار تا 12 هزار تومان) بپردازید. تاکسی‌ بسیار گران‌قیمت است چون باید به ازای هر نفر کرایه پرداخت کنید و اگر تنها باشید و کسی را پیدا نکنید که تاکسی را با او به طور مشترک استفاده کنید باید هزینه چهار نفر را بپردازید. در کوالالامپور بسیاری از تاکسی‌ها از دستگاه تاکسی‌متر استفاده نمی‌کنند در چنین شرایطی حتما از قبل در مورد قیمت به توافق برسید. هزینه اتوبوس از پنانگ تا کوالالامپور حدود 50 رینگیت (40 هزار تومان) است و پروازها حداقل 100 رینگیت (80 هزار تومان) هزینه دارند. قطار از کوالالامپور تا بانکوک حدود 175 رینگیت (140 هزار تومان) و پرواز در این مسیر حدود 300 رینگیت (240 هزار تومان) هزینه دارد.

هزینه فعالیت‌های تفریحی در مالزی

بیشتر جاذبه‌های گردشگری در مالزی بسیار ارزان است. تورهای پیاده‌گردی روزانه بین 35 تا 75 رینگیت (28 هزار تا 60 هزار تومان) هزینه دارند. هزینه تورهای غواصی بین 245 تا 300 رینگیت (196 هزار تا 240 هزار تومان) است. تورهای رودگردی حدود 200 رینگیت (160 هزار تومان) هزینه دارند و ورودی بیشتر پارک‌های ملی کمتر از 20 رینگیت (16 هزار تومان) است.

میانگین هزینه روزانه پیشنهادی: 130 تا 180 رینگیت (104 هزار تا 144 هزار تومان)

البته این میانگین در شرایطی است که در هاستل اقامت کنید، غذای خیابانی بخورید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگر در اقامتگاه بهتری اقامت کنید، بیشتر وعده‌ها در رستوران غذا بخورید و تاکسی بگیرید، این هزینه میانگین بسیار بیشتر می‌شود.

با به کار بستن نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، می‌توانید هزینه سفرتان را کاهش دهید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها طی سفر به مالزی

تاکسی‌ها

تاکسی‌های مالزی عموما از تاکسی‌متر استفاده نمی‌کنند بنابراین قبل از اینکه سوار شوید در مورد هزینه‌ها با راننده به توافق برسید.

اقامت در کمپ

امکان چادر زدن در کمپ‌های پارک ملی تامان نگارا وجود دارد. برای اینکه در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید در کمپ اقامت کنید و شبی حدود 5 رینگیت بپردازید.

غذای خیابانی محلی در مالزی

غرفه‌های غذای خیابانی بهترین جا برای غذا خوردن است. این غذاهای خیابانی محلی هم بسیار لذیذ هستند و هم قیمت ارزانی دارند. در واقع بهترین و ارزان‌ترین غذاهایی که در این کشور می‌توانید نوش جان کنید، غذای خیابانی است.

تورهای پیاده‌روی رایگان در مالزی

استفاده از یکی از تورهای پیاده‌روی شرکت Airotour، بهترین راه برای گشت و گذار در کوالالامپور است. در این تورها نه تنها از جاذبه‌های دیدنی بازدید می‌کنید بلکه چیزهای زیادی در مورد تاریخ و فرهنگ این کشور یاد می‌گیرید.

انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 343

به "هزینه های سفر با تور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر با تور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید