وام 30 میلیونی ازدواج به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گزارش تور روسیه ارزان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از افزایش وام ازدواج به 30 میلیون تومان به ازای هریک از زوجین اطلاع داد.

وام 30 میلیونی ازدواج به چه کسانی تعلق می گیرد؟

محمدمهدی تندگویان در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه پیشنهاد افزایش وام ازدواج پیش از این از سوی وزارت ورزش به مجلس ارائه شده بود، گفت: تنها بحثی که در خصوص این افزایش وجود داشت مربوط به محل تأمین این بودجه بود و مجلس باید تصمیم می گرفت کدام ردیف را به این موضوع اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه سال جاری در خصوص نحوه پرداخت وام و تشویق جوانان به ازدواج پیشنهادات متفاوتی در مجلس مطرح شده بود، اضافه کرد: در نهایت افزایش مبلغ وام ازدواج به 30 میلیون تومان برای هر یک از زوجین در کمیسیون تلفیق مجلس رأی آورد. همچنین مدت زمان بازپرداخت این وام 5 سال مشخص شده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اگرچه افزایش مبلغ وام ازدواج از 15 به 30 میلیون تومان برای هریک از زوجین قابل توجه است، اما در بعضی مناطق از جمله پایتخت این مبلغ همچنان برای تشکیل یک زندگی کفاف نمی دهد، با این وجود در شهرستان ها این مبلغ قابل قبول تر است.

تندگویان در ادامه شرح داد: افزایش این مبلغ در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسیده است و در نهایت کل لایحه بودجه در صحن علنی مجلس مورد رأی گیری قرار گرفته و برای اجرا به دولت ابلاغ می گردد. بنابراین برای ابلاغ این دستورالعمل باید منتظر تصویب نهایی لایحه بودجه سال آینده بود.

وی درباره مشمولان دریافت وام 30 میلیونی ازدواج نیز شرح داد: افرادی که تا انتها سال درخواست وام ازدواج خود را تکمیل نموده و ضمن معرفی به شعبه بانک، در انتظار دریافت این وام هستند، مشمول وام ازدواج 15 میلیون تومانی می شوند. همچنین ممکن است افرادی که تشکیل پرونده خود را موکول به سال آینده می نمایند، این وام را به دلیل تأخیر در تأمین بودجه، با فاصله چند ماهه و در اوایل سال 98 دریافت نمایند و این دسته از افراد مشمول دریافت وام 30 میلیونی می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 441

به "وام 30 میلیونی ازدواج به چه کسانی تعلق می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام 30 میلیونی ازدواج به چه کسانی تعلق می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید