وزیر دفاع ترکیه خواستار آتش بس در ادلب

به گزارش تور روسیه ارزان، وزیر دفاع ترکیه خواهان توقف حملات زمینی و هوایی در ادلب شد و تأکید کرد که آتش بس در این منطقه باید برقرار گردد.

وزیر دفاع ترکیه خواستار آتش بس در ادلب

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه خاطرنشان کرد: مهم ترین کوشش ما باید در راستای توقف هر چه سریع تر حملات زمینی و هوایی در ادلب باشد.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه خواهان برقراری آتش بس و تحقق ثبات در ادلب شد.

مسئولان ترکیه ای اتحادیه اروپا را تهدید نموده و خاطرنشان کردند اگر کشورهای اروپایی برای توقف حمله نیروهای سوری به استان ادلب مداخله نکنند، ترکیه راه را از مرزهای خود برای رفتن آوارگان سوری به اروپا باز می نماید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از رأی الیوم، بولنت ییلدریم، رئیس هیأت امدادرسانی انسانی ترکیه در سخنرانی خود در مراسم انتقال 20 کامیون کاروان های کمک رسانی از استانبول به ادلب، گفت: مسأله ادلب فقط مربوط به ترکیه نیست بلکه مربوط به کشورهای اتحادیه اروپا نیز است.

این مقام ترکیه ای نسبت به پیامدهای ادامه عملیات نظامی به ادلب هشدار داده و گفت که این عملیات ممکن است منجر گردد که حدود یک میلیون تن به ترکیه پناه ببرند.

در همین حال، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه نیز اعلام نموده که آنکارا هیچ مسئولیتی در قبال موج مهاجرت ار استان ادلب ندارد اما از وظیفه انسانی خود نیز شانه خالی نمی نماید.

از سوی دیگر، بزرگترین حزب اپوزیسیون ترکیه هم نقشه راه پیشنهادی خود برای حل بحران ادلب را به رئیس جمهوری این کشور ارائه نموده که از جمله مهم ترین بندهای آن ازسرگیری روابط با دمشق است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 253

به "وزیر دفاع ترکیه خواستار آتش بس در ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه خواستار آتش بس در ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید