پارک ملی کینابالو در تور مالزی

به گزارش تور روسیه ارزان، اگر به دنبال یک سفر ماجراجویانه به مالزی هستید، از پارک ملی کینابالو مالزی دیدن نمایید، منطقه ای که هم جذابیت های طبیعی دارد هم تفریحی و ساحلی، از طرفی به کوهی بلند میرسد و از طرفی به ساحل و اقامتگاه های شیک و ارامشبخش، که همگی برای یک استراحت و تفریح حسابی آماده شده اند. در ادامه با معرفی این جاذبه گردشگری تور مالزی با ما همراه باشید.

پارک ملی کینابالو در تور مالزی

کوتا کینابالو، مرکز یکی از ایالت‌های شرقی مالزی می باشد که شباهت چندانی با جزیره بورنئو (Borneo) ندارد. این شهر با اینکه از جنگلی با درختان انبوه و برگ‌دار و کلبه‌های ساحلی تشکیل نشده است، اما مأمنی از مناظر فوق‌العاده شگفت‌انگیز ایالت صباح (Sabahan) به شمار می آید.

اغلب گردشگران تور مالزی به این منطقه سفر می‌کنند تا از کوه گرانیتی مرتفع بورنئو که کوه کینابالو نام دارد دیدن کنند.

کوتا کینابالو مملو از شهرهای ساحلی بسیار جذاب و روستاهایی است که خانه‌های آن بر روی پایه‌های چوبی و یا فلزی استوار است. بدون شک بازدید از این شهرهای ساحلی و روستاهایی با آب و هوای مرطوب خالی از لطف نخواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم تا پیش از صعود به قله کوه کینابالو، شبی را در کوتا کینابالو بگذرانید. حقیقتاً خاطره ارزشمندی از این اقامت در ذهن شما ثبت خواهد شد.

پارک ملی کینابالو منزلگاه کوه 4095 متری کینابالو، مرتفع‌ترین قله جنوب‌ شرقی آسیا می باشد و در شمال غربی ایالت صباح واقع شده است. این پارک ملی اولین میراث ملی کشور مالزی است که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی کینابالو به یکی از بزرگترین مجموعه های گیاهی و جانوری در جهان مجهز می باشد.

سفری دو روزه در مسیر این کوه به منظور صعود به قله بورنئو یک چالش ماجراجویانه شکست‌ناپذیر برای کوه‌نوردان جسور و بی‌باک محسوب می‌شود.

کوه کینابالو که در میان ابرهای پنبه‌ای شکل سر به فلک کشیده است، برترین جاذبه گردشگری تور مالزی در این منطقه محسوب می‌شود و بخش عمده‌ای از پارک ملی بزرگ 754 کیلومتر مربعی کینابالو را به خود اختصاص داده است. بدون شک صعود و یا بازگشت از قله بورنئو کار آسانی نخواهد بود و بسته به شرایط آب‌وهوایی و نیز سطح تناسب بدنی افراد تقریباً دو تا سه روز زمان می‌برد. صعود به این قله به هیچ وجه کار آسانی نیست اما با این حال گردشگران همواره با زحمت تلاش می‌کنند تا به بالای قله برسند.

بلا استثنا همگی صعودکنندگان پس از بازگشت از قله با درد و خستگی روبرو می‌شوند، اما این پیروزی و تماشای منظره زیبای طلوع خورشید از نوک قله کوه این سختی‌ها را در نظر آن‌ها آسان می‌سازد. در یک روز صاف و آفتابی، دورنمایی از کشور فیلیپین به خوبی پیدا خواهد بود اما معمولاً در اوایل صبح قله کوه پوشیده از مه صبحگاهی است.

پارک ملی کینابالو علاوه بر میزبانی این کوه بزرگ که به گونانگ کینابالو نیز مشهور است، یک بهشت گیاه‌شناسی نیز محسوب می‌شود. در میان جنگل درختان گرمسیری دیپتروکارپ (dipterocarp)، نمایش پرجلوه‌ای از گونه‌های گیاهی و جانوری بورنئو نیز به چشم می‌خورد.

برای نمونه این جنگل خاستگاه بزرگترین تنوع گیاهان نپنته (nepenthes) و گیاهان گوشتخوار در جهان به شمار می‌رود.

اغلب افراد یک راست به قصد صعود به سمت قله حرکت می‌کنند، در حالی که مناطق اطراف کوه از جمله یادبود جنگ کنداسانگ (Kundasang War Memorial) و بازار شبانه راناو (Ranau night market) بدون شک ارزش کاوش و گشت ‌و گذار را خواهد داشت.

بدیهی است که پس از یک کوه‌پیمایی نه چندان آسان در ماهیچه‌های خود احساس درد خواهید کرد، به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم تا از چشمه‌های آب گرم پورینگ (Poring Hot Springs) غافل نمانید. حضور در این چشمه‌های آب‌ گرم که بخشی از پارک ملی کینابالو را به خود اختصاص داده است، یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های مردم محلی در تعطیلات آخر هفته‌ محسوب می‌شود. این جاذبه گردشگری ساخته دست بشر، در 43 کیلومتری مرکز پارک واقع شده و دور تا دور آن پوششی از درختان سبز قرار دارد. این چشمه‌ها درست در میان جنگل قرار گرفته و به استخرهای بتنی و وان‌های بخار آب ترکیب شده با گوگرد مجهز شده است.

منبع: visit-malaysia.com
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 332

به "پارک ملی کینابالو در تور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی کینابالو در تور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید