کمپ گردشگری عشایری در خوسف کلنگ زنی شد

به گزارش تور روسیه ارزان، در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، کمپ گردشگری عشایری در منطقه گواب خوسف کلنگ زنی شد.

کمپ گردشگری عشایری در خوسف کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، محمد شفیعی فرماندار خوسف روز گذشته 8 مهر 97 در این مراسم اعلام کرد: این شهرستان ظرفیت های گردشگری طبیعی، سلامت و معنوی زیادی دارد که می تواند عامل توسعه شهرستان باشد.

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر چهار هزار نفر از جمعیت شهرستان خوسف، خانوارهای عشایر هستند، گفت: منطقه گواب، ظرفیتی بزرگ برای ایجاد کمپ گردشگری عشایری است.

او از ایجاد استخر مصنوعی در این منطقه اطلاع داد و اضافه کرد: ایجاد سیاه چادرهای عشایر از دیگر برنامه های پیش بینی گردیده در این منطقه است.

شفیعی اعلام کرد: نظر ما بر این است که در احداث این کمپ از سازه های فولادی و بتنی استفاده نگردد و در ازای آن از سازه های چوبی استفاده گردد.

یک میلیارد ریال برای احداث کمپ گردشگری عشایری خوسف اختصاص یافت

همچنین حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای احداث کمپ گردشگری عشایری خوسف اطلاع داد.

رمضانی اعلام کرد: شهرستان خوسف دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در زمینه گردشگری است.وی با بیان اینکه پارچه ملّه به عنوان یکی از برندهای شهرستان است، اضافه کرد: کشت پنبه ملّه از گذشته های دور در خوسف انجام گردیده است.

رمضانی با اشاره به بافت تاریخی این شهرستان اعلام کرد: طی سال گذشته دو میلیارد ریال در راستای احیای بافت تاریخی این شهرستان اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین برای ساخت و ساز و راهکارهای مقدماتی طرح کف سازی و جداره سازی بافت، دفتر تسهیل گری راه اندازی گردیده است.

او با اشاره به کلنگ زنی کمپ گردشگری عشایری گواب خوسف، اظهار کرد: یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای کارهای اجرایی و زیرساخت های کمپ گواب پیش بینی و مصوب گردیده است.

رمضانی با اشاره به دیگر اقدامات انجام گردیده در حوزه گردشگری اعلام کرد: در امسال قریب به 700 میلیون ریال برای تکمیل محوطه سازی و سکو سازی کمپ گردشگری آرک اختصاص یافته است.

او اضافه کرد: همچنین قریب به سه میلیارد و 300 میلیون ریال برای اجرای شبکه آبرسانی و حصار کشی به مجموعه آبگرم معدنی لوت اختصاص یافته است.

رمضانی مرمت ارگ شیبانی روستای ماژان، خانه های مشارکتی و نور پردازی مجموعه فرهنگی تفریحی ابن حسام را از دیگر اقدامات در جهت رونق گردشگری شهرستان خوسف مطرح نمود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 201

به "کمپ گردشگری عشایری در خوسف کلنگ زنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپ گردشگری عشایری در خوسف کلنگ زنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید